تهدید آمریکا برای قطع کمکها به سازمان ملل

تهدید آمریکا برای قطع کمکها به سازمان ملل
سه شنبه 25 مهر 1391 - 07:09

دولت آمريكا تهديد كرده است در صورتي كه سازمان ملل متحد فلسطين را بعنوان يک کشور عضو بپذيرد، كمك هاي خود را به اين سازمان، قطع خواهد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، پيش بيني مي شود راي گيري درباره عضويت فلسطين در سازمان ملل به زودي بعد از اينكه طرف فلسطيني درخواست عضويت را ارائه كرد، صورت گيرد.

 صائب عريقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش در مصاحبه مطبوعاتي گفت: آمريكا تهديد كرده است اگر مجمع عمومي سازمان ملل متحد به قطعنامه عضويت فلسطين به عنوان كشور غير عضو راي دهد، كمك هاي خود را به سازمان ملل قطع خواهد كرد.

وي افزود آمريكا مي تواند كمك ها را از ما قطع كند، اما نمي تواند مانع از جلسه راي گيري درباره پيش نويس قطعنامه اي شود كه جهان آن را براي اعطاي جايگاه كشور غير عضو به فلسطين در مرزهاي سال 1967 به پايتختي قدس شرقي ارائه مي كند.

منابع فلسطيني گفتند اين تهديد بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد را دچار ترس كرد، و او را واداشت با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تشكيل جلسه دهد و او را از محتواي تهديد آمريكا و نتايج احتمالي آن باخبر كند.

محمود عباس بعد از بازگشت از سازمان ملل متحد و سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل در بيست و هفتم ماه گذشته تاكيد كرد كه از ارائه درخواست به رسميت شناختن فلسطين به عنوان كشور غير عضو عقب نشيني نمي كند.

يادآور مي شود آمريكا پيش از اين نيز كمك هاي مالي خود را به سازمان يونسكو به علت پذيرش عضويت كامل فلسطين در آن قطع كرده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها