پامپئو: درباره پرونده خاشقچی باید بیشتر بدانیم

پامپئو: درباره پرونده خاشقچی باید بیشتر بدانیم
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 22:01

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: واشنگتن برای دادن پاسخ مناسب به مساله خاشقچی به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارد.

العالم - آمریکا

«مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه بار دیگر درباره مساله ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های رژیم آل‌سعود اظهار نظر کرد.

او از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نقل قول کرد که سعودی‌ها در خصوص مساله خاشقچی با ترکیه همکاری می‌کنند.

پامپئو گفت: واشنگتن برای اینکه بخواهد پاسخ مناسبی به مساله ناپدید شدن جمال خاشقچی بدهد، به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارد تا به حقایق ماجرا پی ببرد.

این در حالی است که حقایق ماجرای ناپاید شدن جمال خاشقچی پس از ورود نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ترکیه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول و انجام تحقیقات لازم در این خصوص، تا حدودی روشن و در رسانه‌های ترکیه منتشر شده است.

رسانه‌های ترکیه‌ای از صبح امروز (چهارشنبه) دور تازه‌ای از انتشار جزئیات درباره نحوه قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را منتشر کرده‌اند. این جزئیات در صورت صحت نشان می‌دهد این روزنامه‌نگار با قساوت تمام کشته و تکه تکه شده است.

روزنامه «ینی شفق» که ارتباط نزدیکی با حزب حاکم ترکیه دارد، به نقل از منابع آگاه نوشته سرویس اطلاعاتی ترکیه چندین فایل ضبط شده در اختیار دارد که جزئیات قتل خاشقچی را روشن می‌کند.

به نوشته ینی شفق، در یکی از این فایل‌های صوتی شنیده می‌شود که «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان هنگام شکنجه خاشقچی، به او می‌گوید «اگر می‌خواهی زنده بمانی، ساکت باش!»

این منابع مدعی شده‌اند که سعودی‌ها هنگام شکنجه ابتدا انگشتان خاشقچی را بریده‌اند و بعدا او را کشته و تکه تکه کرده‌‌اند. در بخش دیگری از فایل صوتی شنیده می‌شود که عتیبی خطاب به شکنجه‌گران می‌گوید: «این کار را بیرون [اتاق من] انجام دهید. مرا به درد سر می‌اندازید.»

یک مقام ترکیه‌ای نیز دیشب به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته که جسد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود پس از قتل او در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تکه تکه شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز یکشنبه هفته گذشته به نقل از منابع آگاه نوشته بود که «جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی کشته و تکه تکه شده است».

فارس

پربیننده ترین خبرها