جعل خبر در شبکه سعودی؛

نسبت دادن بمب خوشه‌ای رژیم اشغالگر به سوریه

نسبت دادن بمب خوشه‌ای رژیم اشغالگر به سوریه
سه شنبه 25 مهر 1391 - 10:10

شبکه سعودي "العربيه" با انتشار تصوير يکي از بمب‌هاي خوشه اي رژيم صهيونيستي که در جريان حمله سال 2006 عليه مردم لبنان استفاده شده بود، ادعا کرد سوريه اين بمب‌ها را عليه عناصر مسلح استفاده مي کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه سعودی العربیه برای تأیید ادعای "دیده بان حقوق بشر" مبنی بر استفاده از بمبهای خوشه ای در مقابله با عناصر مسلح در سوریه، خبری را با تصویر بمب های خوشه ای رژیم صهیونیستی که در سال 2006 علیه لبنان استفاده شده بود، منتشر کرد.

سایت "الحقیقه" تأکید کرد که این تصویر در اوایل دسامبر 2010 در روزنامه انگلیسی "گاردین" منتشر شده بود.

مسئولان سعودی در زمان جنگ 2006 به جای حمایت از مقاومت مردم لبنان در برابر صهیونیستها، حزب الله را به "ماجراجویی" متهم کردند.

گاردین در سال 2010 در خبری به نقل از سایت "ویکیلیکس" تأکید کرد که دولت انگلیس به آمریکا اجازه داده است تا بمب های خوشه ای را در خاک انگلیس انبار کند .. این درحالی است که انگلیس توافقنامه بین المللی ممنوعیت استفاده از این نوع بمب ها را امضا کرده است.

بر اساس گزارش گاردین، آمریکا از طریق خاک انگلیس بمب های خوشه ای را به دست صهیونیستها در اراضی اشغالی فلسطین می رساند، تا بتواند آنها را در جنگ سال 2006 علیه لبنان استفاده کند.

ادعای دیده‌بان حقوق بشر و شبکه سعودی العربیه درحالی مطرح شده است که طبق اظهارات منابع آگاه، سوریه هیچ نوع بمب خوشه ای در اختیار ندارد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها