مسمومیت ۳۰ کودک و نوجوان بحرینی در بند آل‌خلیفه

مسمومیت ۳۰ کودک و نوجوان بحرینی در بند آل‌خلیفه
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 22:58

نهادهای حقوق بشری بحرین از مسموم شدن ۳۰ کودک بازداشت شده در داخل زندان‌های این کشور و مخالفت مسئولان زندان با انتقال آنها به بیمارستان خبر دادند.

العالم - بحرین 

بحرین کشوری است که با توجه به جمعیت اندک خود بیشترین زندانیان سیاسی را دارد، اما بدتر از آن برخوردهای خشن و سخت مسئولان زندان بویژه زندان بد نام «الحوض الجاف» با بازداشت‌شدگان بزرگ و کوچک این کشور است.

گروه‌های مخالف رژیم آل‌خلیفه و سازمان‌های حقوق بشر داخلی و بین‌المللی می‌گویند که مقامات امنیتی بحرین با روش‌های خشونت‌آمیز و بدرفتاری با زندانیان سیاسی می‌خواهند از آنها به دلیل درخواست برای برقراری دموکراسی در کشور، انتقام بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌ مسمومیت ۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان بحرینی در داخل زندان «الحوض الجاف» و عدم انتقال آنها به بیمارستان از جمله اقدامات سرکوبگرانه دیگر این رژیم در حق زندانیان سیاسی است که سازمان بحرینی «صلح برای دموکراسی و حقوق بشر» اخیرا آن را فاش کرده است.

سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که ۳۰ کودک بحرینی دوشنبه گذشته مسموم شدند، اما مدیریت زندان الحوض الجاف با انتقال همه کودکان مسموم شده به بیمارستان مخالفت کردند.

در ادامه بیانیه آمده است، مسئولان این زندان فقط با انتقال یک کودک مسموم شده آن هم به دلیل اینکه از هوش رفته بود، موافقت کردند.

به گزارش فارس؛ بحرین از فوریه ۲۰۱۱ صحنه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی ضد رژیم آل‌خلیفه است و مردم آن خواستار تحول در جهت دموکراسی، عدم انحصار سلطه و ثروت و توقف تجاوزات آشکار به حقوق انسان و چپاول ثروت ملی هستند، اما رژیم آل‌خلیفه به جای تعامل داشتن با درخواست‌های برحق و منطقی مردم بحرین در سایه حمایت‌های گسترده دولت‌های غربی و برخی از دولت‌های عربی و سکوت و همراهی برخی از مجامع بین المللی همچنان به جنایاتش علیه مردم بحرین ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها