آمریکا نیروهای هم‌پیمان خود را در سوریه بمباران کرد

آمریکا نیروهای هم‌پیمان خود را در سوریه بمباران کرد
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 01:23

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، جنگنده های آمریکایی نیروهای کُرد هم پیمان خود رادر سوریه بمباران کردند که در این حمله دستکم 6 تن کشته شدند.

العالم-سوريه

جنگنده های آمریکایی تحت پوشش هوایی در عملیاتی در اطراف شهر هجین واقع در شرق دیر الزور قصد داشتند تا از نیروهای کُرد حمایت کنند که به اشتباه این نیروها را هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، دستکم 6 تن از نیروهای کُرد کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند، عناصر داعش منطقه ای در دیر الزور را پس از درگیری با نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا به کنترل خود درآوردند.

این گزارش می افزاید، عملیات نیروهای کُرد به خاطر ناهماهنگی با ائتلاف آمریکایی شکست خورده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه هم پیمان آمریکا هستند که شمال و شمال شرق این کشور را در کنترل خود دارد. 

نیروهای آمریکایی در مناطق تحت سیطره نیروهای کرد دموکرات در شرق فرات مستقر هستند.

آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است. 

تجاوزهای ائتلاف آمریکایی و جنایت های جنگی و ضد بشری آن در حق غیرنظامیان سوری به ویژه کشتار زنان و کودکان، افزایش یافته است به طوری که بارها شاهد قتل و عام دسته جمعی مردم بیگناه سوریه و عراق هستیم. 

دولت سوریه نیز بارها با اعلام حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور، خواستار خروج آنها شده است.

پربیننده ترین خبرها