کارشناس سیاسی مصری تأکید کرد:

بی‌اعتباری غرب با حذف ایران از هاتبرد

بی‌اعتباری غرب با حذف ایران از هاتبرد
سه شنبه 25 مهر 1391 - 11:29

العالم، قاهره - استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره توقف پخش شبكه هاي ايران از ماهواره هاتبرد را برخلاف اصل آزادي رسانه دانست و گفت: اين اقدام مخالف شعارهاي سياسي غرب و ادعاي حمايت از دمکراسي است .

"عبدالله الاشعل" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم گفت: اتحاديه اروپا به دنبال تحمیل دیدگاه های خود، خاموش کردن صدای ایران و حضور انحصاری در صحنه رسانه ها است.

وی افزود: این اقدام برخلاف قوانين بين المللي در خصوص آزادي رسانه ها است؛ حتي در زمان جنگ هم مردم باید صدای دو طرف را بشنوند، اما اینکه طرف اروپايي صحنه رسانه را به انحصار خود در آورده ظلم بزرگی علیه  ايران است.

الاشعل توقف پخش شبکه های ایران از هاتبرد را تجاوز به حقوق مردم جهان در شنیدن، دیدن و قضاوت دانست و تأکید کرد: اين رفتار كاملا مخالف قوانين بين المللي و مخالف شعارهاي سياسي غرب است كه ادعا مي كند طرفدار حقوق بشر است.

این کارشناس سیاسی مصری ادامه داد: تحريمهاي آمريكا و ديگران بر ضد ايران هيچ پايه قانوني ندارد، زیرا ايران هيچ اصلي از اصول قانون بين الملل را نقض نكرده است؛ به همین دلیل این اقدام غرب نوعی كارشكني جديد در اجراي قانون بين المللي به شمار می آید.

الاشعل ادامه داد: كشورهاي غربي و آمريكا هر روز گزارشهايي صادر مي كنند تا موارد نقض آزادي بيان و انديشه در كشورهاي ديگر را ثبت كنند؛ اما آنها به رفتار خود با ديگران توجه نمي كنند، لذا بی اعتباری غرب در این زمینه روز به روز بیشتری می شود.

 

 16 - 10:40



پربیننده ترین خبرها