چین به پهلو گرفتن کشتی آمریکایی در تایوان اعتراض کرد

چین به پهلو گرفتن کشتی آمریکایی در تایوان اعتراض کرد
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 09:52

در شرایطی که روابط سیاسی و اقتصادی چین و آمریکا بشدت تیره شده است، پهلو گرفتن یک کشتی آمریکایی در جزیره تایوان باعث تشدید منازعات شده و پکن رسما به این اقدام واشنگتن اعتراض کرد.

العالم- آسیا

روزنامه تایوان نیوز روز پنجشنبه گزارش کرد کشتی تحقیقاتی از آمریکا برای سوختگیری مجدد و برای مدت چهار روز در جزیره تایوان که چین را بخشی از خاک خود می داند، لنگر انداخته است.
این کشتی در بندر 'کایوهسیونگ' تایوان پهلو گرفته است همزمان چین به این اقدام بشدت انتقاد کرده و به تقویت روابط نظامی و سیاسی آمریکا با تایوان هشدار داده است.
لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه تایوان نیز در مصاحبه ای در پکن گفت که ما به این حرکت آمریکا اعتراض کرده ایم و تاکید می ورزیم که کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با چین حق برقراری مناسبات نظامی و سیاسی با تایوان را ندارند.
وی از دولت آمریکا خواست به هر گونه رابطه نظامی با تایوان پایان دهد و با اقداماتی از این دست باعث تشدید تنش ها در تنگه تایوان نشود.
'جوزف وو' وزیر خارجه تایوان می گوید پهلو گرفتن این کشتی آمریکایی در تایوان هیچ ارتباطی با مناسبات نظامی طرفین ندارد و تحقیقاتی را با موسسات تایوانی انجام می دهد.
آمریکا می خواهد در جریان یک عملیات بزرگ در ماه نوامبر امسال شماری از کشتی ها و ناوهای خود را برای قدرت نمایی در برابر چین به تنگه تایوان و دریای جنوبی اعزام کند.

ایرنا

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها