تأکید سوریه بر اهمیت گذرگاه «نصیب» در سطح ملی و اقتصادی

تأکید سوریه بر اهمیت گذرگاه «نصیب» در سطح ملی و اقتصادی
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 10:25

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به رضایت دمشق از بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب، ابراز امیدواری کرد که همه گذرگاههای سوریه به صورت طبیعی باز شوند.

العالم- سوریه 

 «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور از بازگشایی گذرگاه مرزی «جابر-نصیب» با اردن خرسند است.

سوسان تصریح کرد که بازگشایی گذرگاه نصیب، تأثیر مثبتی در سطح ملی و اقتصادی خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه گذرگاه‌های سوریه به صورت طبیعی باز شود؛ چرا که این مسئله به سود همه کشورهای منطقه خواهد بود.

معاون وزیر خارجه سوریه در یک نشست خبری اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه نصیب، وضعیت را به حالت طبیعی بازخواهد گرداند؛ زیرا بستن این گذرگاه وضعیت فوق‌العاده‌ای بود که حضور گروههای تروریستی در این منطقه ایجاد کرده بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از سوسان گزارش داد که بازگشایی گذرگاه نصیب در راستای برآوردن مطالبات و خواسته‌های دو ملت برادر (اردن و سوریه) است و زمینه را برای صادرات محصولات دو کشور فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش گذرگاه نصیب در افزایش تبادلات تجاری، اظهار داشت که کاهش مساحت‌های استقرار تروریست‌ها که به مدد پیروزیهای بزرگ و دستاورهای مهم ارتش سوریه حاصل شده، باعث می‌شود که در گذرگاه‌های مرزی رسمی سوریه وضعیت به حالت عادی بازگردد.

این مسئول سوری با اشاره به نقش گذرگاه‌ها در ایجاد تماس و تحکیم روابط بین ملت‌ها در سطوح مختلف، خاطر نشان کرد که سوریه درب را به روی هیچ کس نبسته و با هیچ کس دشمنی نداشته است.

سوسان همچنین اعلام کرد که «دربها و قلبهای ما باز است... و بٌعد عربی، قطب‌نمای اصلی سیاست سوریه است».

در همین راستا، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که بازگشایی مرزهای این کشور با سوریه به سود هر دو طرف خواهد بود و قرار است برای بررسی مسائل مربوط به بازگشایی مرزهای مشترک سوریه و عراق، یک هیئت بلندپایه سوری عازم عراق شود.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق نیز که اوایل هفته جاری در دمشق حضور داشت، در جریان دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر لزوم تلاش بیشتر برای بازگشایی گذرگاههای مرزی بین دو کشور تأکید کرد.

گذرگاه مرزی نصیب دوشنبه هفته جاری باز شد و به محض بازگشایی، چند خودرو از مرزهای اردن وارد سوریه شد که در واقع نشان آغاز فعالیت این گذرگاه بود.

پربیننده ترین خبرها