تظاهرات ساکنان استان «المهرة» یمن در اعتراض به حضور نظامیان سعودی

تظاهرات ساکنان استان «المهرة» یمن در اعتراض به حضور نظامیان سعودی
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 11:46

ساکنان استان «المهرة» یمن در اعتراض به حضور نیروهای ائتلاف سعودی در این استان تظاهرات کردند.

العالم - بحرین 

ساکنان استان «المهرة» یمن در اعتراض به حضور نیروهای ائتلاف سعودی در این استان تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر «الغیضة» مرکز استان «المهرة»، عصر دیروز شاهد تظاهرات صدها نفری شهروندانی بود که به خیابان‌ها آمده بودند و علیه حضور نیروهای ائتلاف سعودی در این استان شعار سر می‌دادند.

به گفته منابع آگاه محلی، معترضان در سراسر خیابان‌های این شهر حضور داشتند و خواستار خروج نیروهای ائتلاف سعودی از استانشان شدند.آنها با سر دادن شعارهایی، عربستان و ملک سلمان را استعمارگر توصیف کردند و خواستار خروج نیروهای شاه سعودی از المهرة شدند.

به نوشته پایگاه خبری «العربی»، تظاهرات‌کنندگان ادعاهای عربستان مبنی بر نجات صدها خانواده در المهرة را تکذیب و اعلام کردند که ائتلاف سعودی حتی مانع دخالت پادشاهی عمان برای نجات و امدادرسانی به خانواده‌های این استان شده است.

معترضان همچنین تهدید کردند که اقدامات خود برای اخراج کلیه نیروهای ائتلاف سعودی از جنوب یمن را تشدید خواهند کرد.

استان المهره که به دروازه شرقی یمن معروف است، پس از استان «حضرموت» دومین استان بزرگ یمن از نظر مساحت است، دارای دو گذرگاه مرزی با عمان به نامهای صرفیت و شحناست و طولانی‌ترین نوار ساحلی در یمن را دارد که به 560 کیلومتر می‌رسد و دارای بندری به نام نشطون است. درگیری میان ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن با انصارالله که بیش از سه سال است ادامه دارد، به این استان نرسیده و کنترل کامل این استان در دست دولت مستعفی یمن است که خود را دولت قانونی یمن می‌پندارد.

با این وجود از اواخر سال گذشته میلادی و آغاز سال میلادی جاری، عربستان نیروها و تجهیزات نظامی خود را به بهانه مبارزه با قاچاق وارد این استان کرد.

اما در نهایت، ساکنان مرکز استان المهره از ماه آوریل اعتراضات خود را علیه اقدام نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی در به دست گرفتن کنترل گذرگاه های این استان آغاز کردند که در نهایت به یک تحصن نامحدود منجر شد. عربستان در ابتدای امر ناگزیر شد که مطالبات معترضان را بپذیرد و در ظاهر عقب‌نشینی کند اما بار دیگر با به دست گرفتن اوضاع در این استان، به دنبال اجرای پروژه‌های توسعه‌طلبانه‌اش به ویژه در بخش نفتی است.

تظاهرات‌های مردمی در این استان علیه حضور نظامی عربستان همچنان ادامه دارد اما ریاض هیچ توجهی به خواست شهروندان یمنی ساکن این استان ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها