اعتراض مقاومت فلسطین به حذف شبکه‌های ایران از هاتبرد

اعتراض مقاومت فلسطین به حذف شبکه‌های ایران از هاتبرد
سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:50

جنبش مقاومت مردمي فلسطين حذف شماري از شبکه هاي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره هاتبرد را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر رسانه ای جنبش مقاومت مردمی فلسطین امروز در بیانیه ای تأکید کرد: اقدام شرکت اروپایی "یوتلست" در متوقف کردن پخش شبکه های "العالم" و "پرس تی وی" از ماهواره "هاتبرد"، گامی در جهت خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و اهداف آمریکا در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا، آمریکا و دشمن صهیونیستی به صورت مستقیم مسئول منع پخش شبکه هایی هستند که به فلسطین و مسأله این سرزمین خدمت کردند.

جنبش مقاومت مردمی فلسطین حذف شبکه های ایران از ماهواره هاتبرد را نقض آشکار همه آزادی های مورد ادعای غرب و ازجمله آزادی بیان دانست و تأکید کرد: این اقدام نقض آشکار قوانین و معاهدات بین المللی به شمار می آید.

سانسور واقعیت و نقض آزادی بیان به نفع صهیونیستها

"طلال ابوظریفه" عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین نیز امروز در بیانیه ای توقف پخش 19 شبکه ایرانی و از جمله شبکه های العالم و پرس تی وی از ماهواره هاتبرد را محکوم کرد و آن را اقدامی متناقض با آزادی مطبوعات و رسانه دانست.

ابوظریفه این اقدام را متناقض با اصل آزادی بیان دانست و گفت: ماهواره هایی که از مقاومت حمایت می کنند، از نظر آمریکا و اسرائیل شبکه های متخاصم به شمار می آیند، به همین دلیل آنها به دنبال جنگ با این شبکه ها و دور کردن آنها از نظر مخاطبان هستند.

عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین از نهادهای حقوقی، سازمانهای مدافع حقوق بشر، اتحادیه های روزنامه نگاران عرب، روزنامه نگاران بدون مرز، و همه طرفهایی که به آزادی فعالیت مطبوعات و رسانه و انتقال حقیقت برای مخاطبان به دور از جعل و فریبکاری ایمان دارند، دعوت کرد با صدای بلند اعتراض خود را به این اقدام اعلام کنند.

ابوظریفه هشدار داد، حذف مجموعه شبکه های ایرانی از هاتبرد، بدعتی خطرناک در نقض آزادی رسانه و اصل احترام به نظر دیگران به شماری می آید.



پربیننده ترین خبرها