اتهام زنی عجیب و غریب نیکی هیلی به ایران

اتهام زنی عجیب و غریب نیکی هیلی به ایران
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 21:08

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده مدعی شد تبدیل شدن ایران به بازیگر مسئول بین‌المللی «سوءبرداشت» است.

العالم - آمریکا

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت که با دستور کار بررسی مسائل خاورمیانه، از جمله فلسطین تشکیل جلسه داده، درباره ایران صحبت کرد.

او در آغاز سخنان خود گفت: «من به جای تکرار همان صحبت‌های تکراری در این جلسه ماهانه، از این فرصت برای تمرکز روی یک موضوع پراهمیت که امروزه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، استفاده خواهم کرد؛ موضوعی که به آن توجهی کمتر از آنچه باید، شده است.»

نیکی هیلی، با اشاره به اینکه ایران حدود دو هفته دیگر روز بسیج دانش‌آموزی را جشن خواهد گرفت، تهران را به استفاده از کودکان در مناطق جنگی در جریان جنگ تحمیلی با عراق متهم کرد. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه اظهارات عجیب خود گفت: نیروی مقاومت بسیج ایران به محصلان مدرسه‌ای که برخی از آنان فقط ۱۲ سال سن دارند، آموزش نظامی می‌دهد؛ این کودکان سپس به منظور جنگ برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور اجباری به خارج از  ایران اعزام می شوند.

او با بیان این پرسش که اهمیت این موضوع در دنیای امروز چیست گفت: «عده‌ای در جامعه بین‌الملل هنوز دچار این سوءبرداشت هستند که رژیم ایران ممکن است به یک بازیگر بین‌المللی مسئول تبدیل شود یا از قوانین جامعه متمدن پیروی کند.»

 هیلی اضافه کرد: «نکات بسیار بسیار زیادی درباره رژیم ایران هست که با این گزاره در تعارضند. یکی از بارزترین آنها تداوم استفاده از کودکان برای مبارزه و کشته شدن در تجاوزهای برون‌مرزی ایران است.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل به تحریم‌های وزارت خزانه‌داری این کشور علیه ۲۰ نهاد ایرانی اشاره کرد و گفت: «هر کس وارد معامله با این شرکت‌های تحریم‌شده شود خودش تحریم خواهد شد. هر نهاد مالی خارجی که آگاهانه وارد معامله با این نهادهای تحریم‌شده شود خودشان در معرض تحریم‌های آمریکا قرار خواهند گرفت.»

او مدعی شد تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعلام کرده، «گسترده و عمیق» هستند و اضافه کرد: «ایالات متحده هر اقدامی که ممکن باشد را انجام خواهد داد تا روند سرازیر شدن پول به خزانه حکومت ایران قطع شود.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها