ترامپ: اگر مکزیک جلوی مهاجران را نگیرد، ارتش را به مرز اعزام می‌کنم

ترامپ: اگر مکزیک جلوی مهاجران را نگیرد، ارتش را به مرز اعزام می‌کنم
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 21:03

«دونالد ترامپ» امروز پنجشنبه در اظهارنظری توئیتری، مکزیک را به ناتوانی در برابر مقابله با سیل ورود قاچاقچیان به آمریکا متهم کرد و به همسایه جنوبی درباره احتمال استقرار ارتش ایالات متحده در مرز هشدار داد.

العالم - آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان مبارزات انتخاباتی بارها بر لزوم ساخت دیوار مرزی با مکزیک تاکید کرده، حالا در تازه‌ترین اظهارنظر درباره این موضوع از احتمال استقرار ارتش آمریکا در مشترک دو کشور خبر داد.

«دونالد ترامپ» در اولین اظهارنظر توئیتری صبح امروز پنجشنبه به وقت محلی واشنگتن، از مواضع دموکرات‌ها در موضوع مهاجرت و «مرز جنوبی آمریکا» به شدت انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «به خاطر حمایت دموکرات‌ها از مرزهای باز و قوانین جاری و ضعیف مهاجرتی، من دارم حملات به رهبری حزب دموکرات به کشورمان را توسط گوآتمالا، هندوراس و السالوادور را مشاهده می‌کنم، رهبران این کشورها برای توقف سیل بزرگ ورود افراد از مکزیک به آمریکا کار خاصی نمی‌کنند، افرادی که در بین آنها تعداد زیادی مجرم هم هستند».

ترامپ ادامه داد: «من علاوه بر توقف پرداخت پول به این کشورها که به نظر می‌رسد عملا هیچ کنترلی روی مردمشان ندارند، باید به شدیدترین نحو از مکزیک بخواهم به این تهاجم پایان دهد و اگر قادر به این کار نیست، من ارتش آمریکا را فراخواهم خواند و مرز جنوبی‌مان را می‌بندم».

وی افزود: «برای من به عنوان رئیس‌جمهور، تهاجم به کشور ما در مرز جنوبی‌مان از جمله سرازیر شدن عناصر مجرم و قاچاقچیان مواد مخدر بسیار مهم‌تر از تجارت یا توافق آمریکا، مکزیک و کانادا (USMCA) است. امیدوارم که این تهاجم به مرز شمالی آنها متوقف شود. همه دموکرات‌ها در موضوع قوانین ضعیف کنونی مقصر هستند».

توافق آمریکا، مکزیک و کانادا (USMCA) بعد از جنجال‌های بسیار جایگزین توافق «نفتا» شده، نفتایی که ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ و بعد از شروع ریاست جمهوری همواره از آن به عنوان «بدترین توافق تجاری آمریکا» یاد کرده بود.

این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات تندی علیه قوانین موجود در زمینه مهاجرت مطرح کرده است. او بعد از شروع به کار در مقام رئیس‌جمهور، سیاست‌های سخت‌گیرانه علیه مهاجران اتخاذ و بر لزوم ایجاد دیوار در مرز این کشور با مکزیک تاکید کرده است.

سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ترامپ از قبیل ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به همراه جداسازی اجباری فرزندان مهاجران از والدینشان با انتقادهای بین‌المللی مواجه شده است.

به رغم ادعاهای ترامپ علیه مکزیک، مقام‌های این همسایه جنوبی آمریکا همواره اعلام کرده‌اند که تا حد امکان مانع از ورود غیرقانونی مهاجران و قاچاقچیان به آمریکا شده‌اند.

مقام‌های مکزیک از قبیل شخص رئیس‌جمهور، همچنین ادعاهای ترامپ درباره پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی در مرز مشترک توسط مکزیک را به شدت رد کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها