نماینده کرد سوری:

تلاش‌های آمریکا درشرق فرات برای ماندن در خاک سوریه است

 تلاش‌های آمریکا درشرق فرات برای ماندن در خاک سوریه است
جمعه 27 مهر 1397 - 02:31

"عمر اوسی" نماینده کُرد مجلس سوریه گفت که تلاش‌های آمریکا در شرق فرات برای ایجاد بهانه ای برای ماندن نیروهای کشورش در خاک سوریه است.

العالم-سوریه

اوسی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسیا نیوز افزود: آمریکا مدت طولانی است به بهانه حضور روسیه و ایران در خاک سوریه، می خواهد نفوذ خود در حمایت دروغین از کردها در این کشور افزایش دهد.

وی ادامه داد: نظامیان آمریکایی با اتحاد و همبستگی ملت سوریه روزی مجبور خواهند شد خاک این کشور را ترک کنند.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: آمریکا و ترکیه برای ضایع کردن حق کردها با هم هماهنگ بوده و واشنگتن از کردهای این کشور به عنوان یک برگ برنده در چارچوب سیاست‌های تاکتیکی و آنی خود استفاده می کند.

اوسی از کردهای سوریه و به ویژه گروه‌هایی که بخش های گسترده جغرافیایی سوریه در شمال شرق کشور و شرق فرات مسلط هستند، خواست که بر طرح‌های آمریکا در شرق فرات و یا هر جای دیگری در این کشور و منطقه اعتماد و تکیه نکنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بخواهند بر طرح‌های آمریکا تکیه و شرط بندی کنند، بزرگترین بازنده خواهند بود.

نماینده کرد مجلس سوریه تصریح کرد: واشنگتن هیچ طرح سیاسی درباره کردهای سوری ندارد، بلکه به دنبال شرکایی می‌گردد که به کمک آن ها خود را به پیروزی نزدیک کند و از تلاش آنها برای افزایش نفوذ خود از طریق نشست های سیاسی درباره آینده سوریه در رقابت با روسیه و باجگیری از ترکیه و کشورهای عربی خلیج فارس استفاده کند.

اوسی گفت که آمریکا ترکیه را به عنوان همپیمان خود در منطقه تنها نخواهد گذاشت و آزادسازی کشیش آمریکایی و تشکر ترامپ از اردوغان گامی برای حل برخی مشکلات میان دو کشور است.

وی توضیح داد: کردها بخش جدایی ناپذیر از ساختار جمعیتی و جغرافیایی سوریه هستند و تنها راه حل آنچه که مشکلات کردی نامیده می شود، گفت و گو با دولت مرکزی است و در غیر این صورت کردها هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.

نماینده کرد مجلس سوریه ادامه داد: تنها راه و گزینه پیش روی کردهای این کشور مذاکره با دولت و حکومت مرکزی در دمشق است.

اوسی یادآورشد که کردهای سوریه برای سرکوب تروریست های داعشی تلاش‌های زیادی کردند و به تنهایی بار عملیات علیه این تکفیری ها را در مناطق شرق فرات به دوش کشیدند.

کردهای سوریه شاهد تحرکات جدید نیروهای ترکیه در شرق فرات هستند و این امر سبب نگرانی آنان از حملات احتمالی آنکارا علیه مواضع کردها شده است.

اکنون کردهای سوریه نشانه هایی از حملات احتمالی ترکیه به مواضع شان دارند به همین علت از ترس عملیات جدید نیروهای ترک در شرق فرات در حال حفر کانال در اطراف شهر تل ابیض هستند.

یگان‌های مدافع خلق کُرد سوریه نیز در حال جدا کردن شهر تل ابیض در شمال استان رقه از مرزهای ترکیه با حفره تونل و خندق هستند.

این اقدام کردها همزمان با ارسال جدید تجهیزات گسترده ارتش ترکیه به خطوط تماس با نیروهای کرد سوریه پس از آشکار شدن نشانه هایی از تنها گذاشتن آنها توسط آمریکا انجام می شود.

پربیننده ترین خبرها