«فاکس نیوز»، آخرین حامی رسانه‌ای «داووس صحرا»، هم انصراف داد

«فاکس نیوز»، آخرین حامی رسانه‌ای «داووس صحرا»، هم انصراف داد
جمعه 27 مهر 1397 - 06:33

شبکه «فاکس نیوز» اعلام کرد در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت نمی‌کند، مگر آنکه اجازه یابد «مصاحبه‌ای بدون محدودیت» با ولی‌عهد سعودی داشته باشد.

العالم-عربستان

موج انصراف شرکت‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی که قرار است در ریاض برگزار شود، پنج‌شنبه شب به شبکه «فاکس نیوز» رسید تا این کنفرانس که سعودی‌ها امید زیادی به آن بسته بودند، آخرین حامی رسانه‌ای خود را هم از دست بدهد.

رسانه‌ها و شرکت‌های مختلف پس از آن یکی پس از دیگری از شرکت در این کنفرانس انصراف دادند که «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ناپدید شد. رسانه‌های متعدد به نقل از منابع امنیتی ترکیه‌ای گزارش داده‌اند که یک تیم اعزامی از ریاض، او را در کنسولگری بازداشت کرده، شکنجه داده، به قتل رسانده و سپس تکه تکه کرده است.

پیش از این شبکه‌های «سی.ان.ان»، «سی.ان.بی.سی»، «بلومبرگ» و روزنامه «نیویورک‌تایمز» هم در واکنش به وضعیت مبهم خاشقچی از شرکت در این کنفرانس انصراف داده بودند. پایگاه «آکسیوس» گزارش داده که «ماریا باتیرومو» مجری معروف «فاکس بیزنس» که قرار بود در این کنفرانس سخنرانی کند، گفته در این نشست شرکت نمی‌کند، مگر آنکه سعودی‌ها اجازه دهند او یک مصاحبه «بدون محدودیت» با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی داشته باشد.

کنفرانس «ابتکار سرمایه‌گذاری آینده» که به «داووس صحرا» معروف شده، بخشی از تلاش‌های حکومت سعودی برای جذب سرمایه‌های خارجی برای پروژه بلندپروازانه «۲۰۳۰» است، قرار است روزهای ۲۳ تا ۲۵ اکتبر (اول تا سوم آبان) در شهر ریاض برگزار شود. روز پنج‌شنبه وزرای دارایی و تجارت آمریکا، فرانسه، انگلیس و هلند اعلام کردند با توجه به وضعیت پرونده خاشقچی، تصمیم گرفته‌اند این کنفرانس را تحریم کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها