آمادگی فلسطینیان برای مشارکت در 30مین راهپیمایی بازگشت؛ قیام غزه و اتحاد با کرانه‌باختری

آمادگی فلسطینیان برای مشارکت در 30مین راهپیمایی بازگشت؛ قیام غزه و اتحاد با کرانه‌باختری
جمعه 27 مهر 1397 - 13:42

ده‌ها هزار فلسطینی با اراده و اصرار خود را برای مشارکت در سی امین راه پیمائی بزرگ بازگشت با عنوان " قیام غزه و اتحاد کرانه باختری"  آماده می کنند.

العالم- فلسطين اشغالی

تا بر پایبندی خود به حقوق ملی و وحدت خون و سرنوشت مشترک در برابر تهدیدات روبه افزایش اسرائیل تاکید کنند.

"خالد البطش " مسئول هماهنگی هیات عالی ملی راه پیمایی بازگشت و شکستن محاصره ، از ساکنان نواز غزه و کرانه باختری و الخان الاحمر خواست در این گردهمایی مشارکت گسترده ای داشته باشند.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی بر اهمیت ادامه راه پیمائی های مسالمت امیز و مردمی تاکید و از شرکت کنندگان خواست تدابیری بیاندیشند تا فرصت را از تک تیراندازان صهیونیستی برای هدف قرار دادن تظاهرکنندگان مسالمت جو بگیرند.

وی افزود:مهم ترین پیام این تجمع ،گردهمایی مسالمت آمیز و مردمی خواهد بود.

 فعالیت سی امین جمعه مستقیما عصر و در 5 اردوگاه  بر پا دشه در مناطق تماس با اشغالگران در شرق نوار غزه آغاز می شود.

وی اشغالگران را از ادامه ارتکاب جنایت ها در حق تظاهرکنندگان در راه پیمائی های بازگشت و شکستن محاصره هشدار داد و بر ادامه آن تا تحقق اهدافش تاکید کرد.

فراخوان برای گردهمایی در راستای به چالش کشیدن  اشغالگرانی است که با ترساندن  و تروریسم در صدد جلوگیری از برگزاری تظاهرات های مسالمت امیز هستند.

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی ، نیروهای زیادی و تانک هایی را در امتداد دیوار امنیتی حد فاصل نوار غزه و د رامتداد شماری از مجتمع عای مسکونی مشرف بر نوار غزه  منتشر کرد.

این در حالی است که کابینه محدود امنیتی اسرائیل  تصمیم به افزایش حملات در برابر  بر حوادث خشونت آمیز نوار غزه گرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست اسرائیل نیز روز چهارشنبه گفت : اسرائیل در صورت ادامه حملات از نوار غزه ،حملات نظامی سختی به حماس خواهد کرد.

"ایتای بلومنتال " خبرنگار روزنامه  عبری  یدیعوت احرونوت نیز انتشار نیروهای ارتش اسرائیل نزدیک نوار غزه را بخشی از آمادگی ها برای تظاهرات روز جمعه پس از تصمیم کابینه محدود امنیتی اسرائیل  مبنی بر نشان دادن شدیدترین واکنش ها به حوادث و گذر از مرزها دانستند.

روزنامه یدیعوت اما پرسید : آیا پس از تقویت نیروهای ارتش در بسیاری از مناطق هم مرز نوار غزه عملیات نظامی دیگری در راه است ؟

این روزنامه توضیح داد ازجمله این تدبیرها انتشار ده ها تانک و توپخانه و نفر بر و ادوات مهندسی بوده است.

این روزنامه به نقل از یکی از شهرک نشینان از غلاف نوار غزه گفت: ما در روزهای گذشته شاهد چنین انتشاری در مناطق هم مرز نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی نبوده ایم .

نیروهای مقاومت فلسطین نیز پیام های شدیدی به ویژه از گردان های القسام ارسال کرد که محتوای ان این بود مراقب باشید با رسنوشت خود بازی نکنید با ویدئویی کوتاه از رزمنده های یگان موشکی القسام که موشک های بزرگی را برای شلیک آماده می کردند.

راه پیمائی بزرگ بازگشت 30 مارس گذشته با مشارکت گسترده مردمی در  5 اردوگاه بازگشت در شرق پنج استان برگزار شد و خواهان اجرای حق بازگشت برای مردم فلسطین به سرزمینی که از ان اخراج شدند و شکستن محاصره نوار غزه بود.

از ابتدای این راه پیمائی 215 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده و نزدیک 22 هزار نفر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها