سفر هیئت کانون وکلای اردن از گذرگاه نصیب و دیدار با رئیس پارلمان سوریه

سفر هیئت کانون وکلای اردن از گذرگاه نصیب و دیدار با رئیس پارلمان سوریه
جمعه 27 مهر 1397 - 14:04

یک هیئت از کانون وکلای اردن از گذرگاه نصیب به سوریه سفر و با رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد. طرفین در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه بین دمشق و «امان» تأکید کردند.

العالم - سوریه 

یک هیئت از کانون وکلای اردن به ریاست «مازن رشیدات» پنج‌شنبه (روز گذشته) از گذرگاه مرزی «نصیب» وارد سوریه شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این هیئت اردنی به دیدار «حموده الصباغ» رئیس پارلمان سوریه رفته ست.

الصباغ در جریان این دیدر بر عمق روابطی تأکید کرد که «دو ملت برادر سوریه و اردن را به هم پیوند می‌دهد و باید به روند طبیعی خود برگردد؛ چرا که به سود دو طرف است».

وی در ادامه اعلام کرد که توطئه علیه سوریه و اقدامات یک‌جانبه علیه ملت آن که باعث پایین آمدن سطح معیشت مردم این کشور شده، خدشه‌ای به عزم مردم سوریه وارد نکرد؛ مردمی که در این روزها، حاصل جانفشانیهای خود را در قالب پیروزیهای پیاپی میدانی می‌بیند.

رئیس پارلمان سوریه ادامه داد که اولویت سوریه «در این مرحله تکمیل مبارزه با تروریسم و تسهیل بازگشت آوارگان سوری و آغاز بازسازی» مناطقی است که تروریسم تخریب کرده است.

الصباغ با اشاره به اهمیت نقش کانون وکلا به خاطر وزن قانونی و حقوقی آن در حمایت از حقوق شهروندان و حفظ آن، تصریح کرد، نقشی که از این کانون انتظار می‌رود این است که تروریستها و حامیانشان را بازخواست و مجازات کنند.

تأکید رئیس کانون وکلای اردن بر حقانیت سوریه در مبارزه با تروریسم

الرشیدات نیز به نوبه خود تأکید کرد که کانون وکلای اردن تمایل داشت نخستین سندیکایی باشد که از طریق گذرگاه نصیب-جابر وارد سوریه می‌شود.

وی درباره هدف از این سفر گفت که قصد داشته‌اند بازگشایی گذرگاه نصیب را جشن بگیرند که «شریان حیاتی بین اردن و سوریه است».

رئیس کانون وکلای اردن ضمن تبریک پیروزیهای ارتش، مردم و رهبری سوریه در برابر تروریسم، در نشست خبری پس از این دیدار اظهار داشت که «سفر این هیئت به این دلیل بود که ثابت کند حق، همیشه در برابر تروریسم و تجاوز پیروز می‌شود».

الرشیدات در پایان اعلام کرد که در گذرگاه نصیب شهروندان و خودروهای اردنی را مشاهده کرده که به سمت سوریه می‌رفتند و این مسئله نشانگر اشتیاق آنان به سوریه است.

این هیئت اردنی روز گذشته با اعضای اتحادیه وکلای سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رشیدات در این دیدار با بیان اینکه «همه ما فرزندان جغرافیای طبیعی سوریه و یک ملت هستیم»، گفت که این هیأت آمده است که رهایی سوریه از تروریسم را با سوری‌ها جشن بگیرد و به آن‌ها تبریک بگوید.

گذرگاه «نصیب-جابر» واقع در مرز سوریه و اردن روز دوشنبه این هفته بعد از پاکسازی جنوب سوریه بازگشایی شد.

این گذرگاه از سال ۲۰۱۵ و پس از اشغال آن توسط گروه‌های تروریستی بسته شد، ولی ارتش سوریه در تابستان جاری توانست مجددا کنترل آن را به دست گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها