عمليات گسترده ارتش سوريه عليه افراد مسلح

عمليات گسترده ارتش سوريه عليه افراد مسلح
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 08:42

پژوهشگر سياسي و اجتماعي سوري گفت كه ارتش سوريه درحال اجراي عمليات گسترده عليه افراد مسلح به منظور ريشه كن كردن آنها و تامين امنيت براي شهروندان سوري است.

محمد الشيخ  چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كشورهاي دشمن در صدد استفاده از پوشش كمك هاي انساني براي وارد كردن سلاح و رساندن آن به دست افراد مسلح در سوريه هستند اما سوريه تنها اجازه ورود كمك ها را از طريق سازمان صليب سرخ به اين كشور خواهد داد.

وي افزود: همه شهرهاي سوريه از اقدامات خشونت آميز گروه هاي مسلح زيان ديده اند و ميزان خشونت ها در مناطق مختلف داراي ابعاد گوناگون است به گونه اي كه افراد مسلح در برخي از مناطق شهر حلب از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني استفاده كرده و خرابي و ويراني زيادي به بار آورده اند.
الشيخ به تلاش ارتش سوريه براي مقابله با افراد مسلح و درعين حال حفاظفت از غيرنظاميان اشاره و خاطرنشان كرد: نيروهاي ارتش از ورود سلاح و افراد مسلح به مناطق ملتهب تحت عنوان كمك هاي انساني جلوگيري مي كند به گونه اي كه يك كاروان حامل سلاح و افراد مسلح در قالب كاروان كمك هاي انساني تركيه را شناسايي كرد.
پژوهشگر سياسي و اجتماعي سوري گفت: سوريه تنها اجازه ورود كمك ها به مناطق آسيب ديده را در قالب سازمان هلال احمر سوريه مي دهد و دمشق از كشورهاي جهان مي خواهد كه كمك هاي خود را از طريق اين سازمان ارايه دهند.
وي افزود: تغييرات در سوريه تنها از طريق فرايند سياسي و دستيابي به توافق بين اقشار مختلف مردم سوريه و بدون استفاده از زبان زور ميسر است و اين در حالي است كه كشورهاي توطئه كننده مي خواهند سوريه را به ابزاري در دست استعمارگران غربي تبديل كنند.
MKH-16-19:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها