تشكيل پرونده برضد ارتشبد طنطاوي

تشكيل پرونده برضد ارتشبد طنطاوي
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 09:33

وزارت دادگستري مصر، براي رسيدگي به اتهام كشتار تظاهر كنندگان مصري، براي رؤساي سابق شوراي عالي نيروهاي مسلح و ستاد ارتش اين كشور پرونده تشكيل داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، وزارت دادگستري مصر دو قاضي تحقيق براي رسيدگي به ابلاغيه هاي ارائه شده ضد ارتشبد " حسين طنطاوي " و " سامي عنان " معاون طنطاوي و رئيس سابق ستاد ارتش تعيين كرد تا به اتهام آن ها درباره كشتار تظاهر كنندگان مصري در مدت سپتامبر 2011 تا مي 2012 رسيدگي شود.

المنار به نقل از  يك منبع آگاه تأکید کرد: وزارت دادگستري مصر، قاضي " ثروت حماد " را مامور تحقيق در ابلاغيه ها و شكايت هاي شهروندان،  وكلا و فعالان سياسي بر ضد طنطاوي و عنان درباره مسئوليت كشتار تظاهر كنندگان كرد.

شكايت هاي ارائه شده بر ضد اين دو مقام نظامي مصري، به كشتار تظاهر كنندگان در چهار تظاهرات مربوط مي شود كه در آن بيش از 100 تن كشته شدند. اين چهار تظاهرات به ترتيب به تظاهرات ماسپيرو، ماجراي محمد محمد، تظاهرات مقابل ساختمان كابينه و همچنين تظاهرات خيابان العباسيه معروف شده اند.

اين چهار تظاهرات، در اعتراض به روند مرحله انتقالي برگزار شد كه در آن، شوراي نظامي به مدت 16 ماه از فوريه 2011 تا ژوئن 2012 عهده دار حكومت بود و نيروهاي امنيتي و ارتش، تظاهرات مردمي را به خشونت كشيده و آن را سركوب كردند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها