فعال سياسي حقوقي آمريكايي:

سوريه باخطر پاكسازي نژادي ازسوي دشمنان مواجه است

سوريه باخطر پاكسازي نژادي ازسوي دشمنان مواجه است
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 12:09

واشنگتن (العالم)ـ فعال حقوق بشري آمريكايي تأكيد كرد: دشمناني از خارج از سوريه، مردم اين كشور را مورد هدف قرار داده اند، كه اين دشمني و عداوت به درجه تجاوز و اشغالگري رسيده و سوريه را با خطر پاكسازي نژادي مواجه كرده است.

بيل جونز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گروه هايي كه براي سرنگوني نظام بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، تلاش مي كنند از سوي تركيه، قطر و عربستان حمايت مي شوند و هيچ گونه آتش بشي را نمي پذيرند و بيم آن مي رود امور سوريه به سمت پاكسازي نژادي پيش برود.

جونز گفت: بر اين باورم كه در مرحله كنوني وضعيت از كنترل خارج خواهد شد. از سوي ديگر اخضر ابراهيمي ،نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، از طرفين نزاع خواسته است به درگيري ها پايان دهند. اما دشمنان سوريه، اين كشور را از خارج مورد هدف قرار داده اند و ما مي توانيم اين امر را تجاوز خارجي بناميم. به عبارت ديگر بيگانگان از نيروهاي داخل سوريه براي ضربه زدن به آن كشور استفاده مي كنند.
اين فعال حقوقي افزود: قانون بين الملل نظام سوريه را قانوني مي داند و گروههاي مسلح يا كودتاي كنوني در سوريه را به رسميت نمي شناسد. بر اين اساس، قوانين بين الملل، مخالف اين كودتا و خواستار توقف كشتار است.
وي درباره كمك به آسيب ديدگان بحران سوريه گفت: كمك هاي بين المللي بايد تحت نظارت سازمان ملل، ارسال شوند و سازمان مزبور بايد اين مشكل را حل نمايد. اما متأسفانه تاكنون شاهد وضع هيچ قانون الزام آوري درباره طرفين نبوده ايم. 
فعال حقوق بشري آمريكايي خاطرنشان كرد: اخضر ابراهيمي تلاش مي كند تا به صورت موقت در مرحله آينده، خشونت ها را متوقف كند اما مشكل اصلي آن است كه گروههاي برانداز در سوريه، كه از سوي تركيه، عربستان و قطر حمايت مي شوند هيچ گونه طرحي درباره آتش بس را نمي پذيرند.
جونز سياست باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا، را مبتني بر سرنگوني نظام بشار اسد دانست و اظهار داشت: اين كشور هرگز گروه هاي مسلح را براي پايان دادن به استفاده از غير نظاميان در اين درگيري ها وادار نخواهد كرد. 
اين فعال حقوق بشري خاطر نشان كرد: مشكل بزرگ ديگر در بحران سوريه وجود گروههايي است كه در پي ورود به سوريه هستند و در راستاي منافعشان در اين بحران كمك هايي را دريافت مي كنند.
جونز گفت: ابتدا بايد وضعيت كنوني سوريه تغيير كند و اجازه داده شود كمك ها وارد سوريه شوند. در غير اين صورت هيچ گونه كمك انساني به شهروندان سوريه نخواهد رسيد و از سوي ديگر درگيري ها و كشتار ادامه خواهد داشت و احتمال وقوع پاكسازي نژادي يا مذهبي در اين منطقه از جهان افزايش خواهد يافت.fz-16-20:05

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها