اعتراف غرب به قدرت سایبری ایران

اعتراف غرب به قدرت سایبری ایران
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 14:33

روزنامه القدس العربي چاپ لندن، در بخشي از سرمقاله امروز خود با اشاره به جلوه هايي از قدرت سايبري ايران، اظهارات وزير دفاع آمريکا در اين باره را مورد بررسي قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سردبیر القدس العربی در این مقاله آورده است: هفته گذشته " لئون پانه تا " وزير دفاع آمريكا ايران را به حمله سايبري به بیش از سي هزار دستگاه رایانه شركت نفت آمريكايي - عربستاني «آرامكو»  متهم و اعلام كرد: اين حمله به تخريب آرشيو اطلاعاتي بسيار مهم اين رايانه ها منجر شده است. وزير دفاع آمريكا، ويروس مورد استفاده ايران دراين حمله سايبري را بسيار پيشرفته توصيف كرده و گفته است که هیچ یک از دستگاه هايي كه اين ويروس وارد آن شده است، قابل استفاده نيستند و بايد تعويض شوند. وي همچنين مدعی شد حمله به كامپيوترهاي شركت قطري " راس  گاز " و نيز حمله سايبري به بانك ها و موسسات بزرگ مالي آمريكا از سوی ایران انجام شده است. جيمز لوئيس " كارشناس وزارت دفاع آمريكا نیز گفته است که ويروس " شمعون "  از قدرت تخريبي بي نظيري برخوردار است.

به نوشته این روزنامه، همچنین " بنيامين نتنياهو " نخست وزير رژيم صهيونيستي روز يكشنبه در نشست هيات وزيران گفت: اسرائيل با حملات قابل ملاحظه بسيار و تلاش هايي براي نفوذ به سيستم هاي رايانه اي خود روبرو است.

القدس العربی در ادامه با اشاره به دو نمونۀ دیگر از دستاوردهای مهم ایران در جنگ الکترونیک آورده است: موفقيت اخیر حزب الله با همکاری ایران در سواحل درياي مديترانه از طريق ارسال هواپيماي بدون خلبان (پهپادي) كه به عمق سرزمين هاي اشغالي فرستاده شده و قبل از سرنگونی در نزدیکی نيروگاه هسته اي ديمونا پرواز كرد، موجب نگراني محافل نظامي اسرائيل شد زيرا اين هواپيما از مناطق حساس تصويربرداري كرد و با موفقيت آزمايش شد و براي اولين بار از زمان شروع نبرد اعراب و اسرائيل موفق به نفوذ در سيستم هاي دفاعي اسرائيل شد. مساله مهم تر اين است كه ايران  هواپيماهايي در اختيار دارد كه قابل تجهيز به موشك و بمب است.

القدس العربی در پایان مدعی شد: تهديد دوگانه ايران براي مقابله با آمريكا و هم پيمانان آن در خليج فارس، یکی از طريق "رها کردن مقادير زيادي نفت خام به منظور مانع تراشي در حركت كشتي ها در تنگه هرمز"  است و دوم، خبری که از سوی مهدي فرحي معاون وزير دفاع ايران اعلام شد، مبني براين كه قايق هاي تندروي ايراني به انواع موشك هاي ضد ناو كروز مجهز شده اند.



پربیننده ترین خبرها