تظاهرات اردنی‌ها و درخواست بازپس گیری اراضی «الباقوره و الغمر» از رژیم صهیونیستی

تظاهرات اردنی‌ها و درخواست بازپس گیری اراضی «الباقوره و الغمر» از رژیم صهیونیستی
شنبه 28 مهر 1397 - 10:45

مردم اردن روز جمعه با برگزاری تظاهراتی از دولت این کشور خواستند زمین‌های «الباقوره و الغمر» را از رژیم صهیونیستی پس بگیرد.

العالم - اردن

مردم اردن و اعضای سندیکاهای مختلف روز جمعه مقابل مقر اتحادیه‌های صنفی تظاهرات کرده و به سمت میدان الرابع در امان پایتخت اردن راهپیمایی کردند.

تظاهرات‌کنندگان اعتراض خود را به سکوت دولت در خصوص اراضی الباقوره و الغمر با وجود نزدیک شدن به مهلت تمدید قرارداد اجاره این اراضی با رژیم صهیونیستی،اعلام کردند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، دولت اردن تنها یک هفته مهلت دارد تا عدم تمایل خود  برای تمدید اجاره زمین‌های الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی را اعلام کند و در غیر این صورت این قرارداد به مدت ۲۵ سال دیگر تمدید خواهد شد.

اخیرا بیش از ۵۰ نماینده پارلمان اردن با امضای یادداشتی از دولت این کشور خواستند تا قرارداد اجاره زمین‌های الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی را لغو کند.

نمایندگان گفتند که کمیته حقوقی پارلمان از دولت خواست تا در قرارداد اجاره زمین‌های الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

«الغمر» یک منطقه مرزی است که در استان العقبه در جنوب بحر المیت واقع شده و به منطقه مورد منازعه اردن و رژیم صهیونیستی معروف است و پس از امضای معاهده صلح بین دو طرف در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه»، این منطقه به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده است.

منطقه الباقوره نیز یک شهرک مرزی اردن است که در شرق رود اردن واقع شده و وضعیت آن نیز همانند الغمر است.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها