زخمی شدن چندین فلسطینی از جمله یک وزیر در راهپیمایی خان الاحمر

زخمی شدن چندین فلسطینی از جمله یک وزیر در راهپیمایی خان الاحمر
شنبه 28 مهر 1397 - 11:57

در سرکوب راهپیمایی فلسطینی ها در روستای خان الاحمر در شرق قدس اشغالی، عده ای از فلسطینی ها از جمله وزیری به نام ولید عساف که رئیس کمیته مقاومت در برابر ساخت دیوار نژادپرستانه است، زخمی شدند.

العالم - فلسطين اشغالی

این راهپیمایی به دنبال برگزاری نماز جمعه و از مقابل خیمه های تحصن در روستای خان الاحمر به سمت خیابان اصلی مجاور آن آغاز شد و راه پیمایان تصمیم کابینه اسرائیل برای تخریب این روستا و آواره کردن اهالی آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری وفا، نیروهای اسرائیلی به سوی شرکت کنندگان در راه پیمایی را به شدت کتک زدند و به سوی آن ها گاز فلفل شلیک کردند که در نتیجه برخی از آنان مجروح و برخی دیگر دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای اسرائیلی همچنین «ثائر شوابکه» همراه ولید عساف را نیز بازداشت کردند.

ده ها شهروند فلسطینی دیروز، نماز جمعه را در خیمه تحصن دائمی در خان الاحمر اقامه و مخالفت خود را با تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر تخریب روستای خان الاحمر و آواره کردن اهالی آن اعلام کردند.

ارتش اسرائیل از ساعات اولیه صبح امروز به ایجاد ایست های بازرسی نظامی در راه های منتهی به این روستا اقدام کرده و مانع از ورود شهروندان به روستا شده است و این مساله، موجب شده است که آن ها مجبور به بازگشت شوند و برای رسیدن به خان الاحمر ناچار به عبور از راه های ناهموار شوند.

«واصل ابویوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت که آن چه در خان الاحمر روی داد، تلاشی از سوی ارتش اسرائیل برای متفرق کردن تحصن کنندگان و سرکوب آنان به منظور زمینه سازی برای تخریب روستا و آواره کردن اهالی آن است.

 

پربیننده ترین خبرها