کارشناس لبنانی:

انحصار ماهواره ای باید شکسته شود

انحصار ماهواره ای باید شکسته شود
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 14:49

بيروت، العالم- روزنامه نگار لبناني اقدام اخير اروپا در قطع شبكه هاي ايران از ماهواره "هاتبرد" را بيانگر اوج سرسپردگي اين اتحاديه در برابر آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست و گفت: ادعاي غرب براي حمايت از آزادي بيان در رسانه ها، دروغي بيش نيست.

"ادمون صعب" در گفت وگو با شبكه خبری العالم، ضمن تاکید بر  ضرورت وجود رسانه هاي مستقل، از سازمان ملل متحد خواست به عنوان مرجع تامين آزادي بيان به اين امر رسيدگي كند.

وی با بیان این که حذف شبكه هاي ايراني ازماهواره "هاتبرد" به دستور آمريكا صورت گرفته است، اظهارات مقامات آمريكایی را مبني بر اين كه هدف از تحريم ها افزايش فشار بر ايران است، مؤيد اين امر دانست.

سردبیر اسبق روزنامه لبنانی النهار، افزود: از گذشته تاكنون شاهد سياست هاي دوگانه غرب در قبال مسائل خاور ميانه بوده ايم و نمونه بارز آن، جنگ اعراب و اسرائيل و حمايت هاي آمريكا از رژيم صهيونيستي است؛ امروز هم شاهد اين دوگانگي در قبال شبكه هاي ماهواره اي هستيم.

این روزنامه نگار لبناني خاطرنشان كرد: جنگ عليه تك قطبي شدن جهان به رسانه ها كشيده شده است و اين بدين معناست كه شدت درگيري هاي سياسي به جايي رسيده كه آزادی بیان و تعدد آراء را خدشه دار کرده است و این مسئله ضرورت وجود ماهواره هاي مستقل از آمریکا و شکستن حلقه احتکار این مقوله  را بيش از پيش آشكار سازد.

fz-10-22:04

پربیننده ترین خبرها