«ماهر عبد العزيز مطرب» کیست؟

«ماهر عبد العزيز مطرب» کیست؟
شنبه 28 مهر 1397 - 14:18

ماهر عبد العزيز مطرب، سرهنگ سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و دیپلمات سابق سفارت ریاض در بریتانیا، نقشی محوری را در ترور جمال خاشقچی ایفا کرد.

العالمعربستان سعودی

شبکه سی.ان.ان آمریکا دیروز این گزارش را به نقل از یک منبع که گفته می شود نزدیک به تحقیقات ترکیه در ارتباط با کشته شدن جمال خاشقچی است، منتشر کرد.

سی.ان.ان افزود: مطرب کاملاً از این عملیات اطلاع داشت.

در همین ارتباط، یک منبع سعودی که خواست نامش فاش نشود، به سی.ان.ان گفت که مطرب ارتباط قوی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی داشت.

وی ادامه داد که مطرب به تیم حفاظت از نخبگان در نیروهای گارد مرزی پادشاهی ملحق شد تا به عنوان نیروهای امنیتی شخصی محافظ ولیعهد سعودی خدمت کند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیدتپرس دیروز گزارش داد که تصاویری از حضور مطرب در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در روز ناپدید شدن جمال خاشقچی به دست آمده است و وی حدود سه ساعت قبل از ورود خاشقچی به داخل کنسولگری وارد آن جا شده بود.

به نوشته واشنگتن پست، 12 نفر از 15 مظنون در ارتباط با کشته شدن جمال خاشقچی، با سرویس امنیتی عربستان سعودی ارتباط دارند.

این روزنامه، نسخه هایی از گذرنامه های هفت تن از مظنونان این قضیه را دریافت کرده بود که در میان آن ها، گذرنامه «صلاح محمد طبیقی» رئیس کمیته علمی پزشکی قانونی عربستان سعودی هم مشاهده می شود.

دراین رابطه، شبکه سی.ان.ان امروز گزارش داد که طبیقی، در سال 2014 در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ عربستان که مقرش در لندن است، گفت که وی ایده تاسیس مطب های سیار را دارد که در آن زمان، تازه ترین ایده از نوع خود به شمار می رفت که شامل فن آوری جدیدی است که از طریق آن امکان کالبدشکافی مجازی به نتیجه رسیدن در مدت زمان کمتر از هفت دقیقه وجود دارد.

رویترز نیز امروز به نقل از یک فرد آگاه به تحقیقات عربستان سعودی در زمینه کشته شدن خاشقچی گفت که سرهنگ ماهر مطرب برای این انتخاب شد که با خاشقچی در لندن کار کرده بود.

یک منبع آگاه به ارم نیوز گفت که طبق اعلام دادستانی کل عربستان سعودی، ماهر مطرب از جمله 18 فرد بازداشت شده در ارتباط با قضیه جمال خاشقچی است.

منبع یاد شده افزود که کسانی که در این قضیه دست داشتند، در ابتدا تلاش کردند تا مساله را از ولیعهد مخفی کند و جزئیات رویدادهای داخل کنسولگری را از وی مخفی کنند.

منبع یاد شده افزود که بازجویی ها با هدف مجازات کسانی است که سعی دارند این قضیه را به حادثه تبدیل کنند که خوشایند مقامات سعودی نیست.

 

پربیننده ترین خبرها