تحصن ساکنان «جولان اشغالی»؛

معترضان برگه‌های انتخاباتی اسرائیلی را به آتش کشیدند

معترضان برگه‌های انتخاباتی اسرائیلی را به آتش کشیدند
شنبه 28 مهر 1397 - 20:32

ساکنان منطقه جولان اشغالی در اعتراض به آنچه انتخابات «شوراهای محلی» نامیده می‌شود دست به تحصن زدند و اعلام کردند که سیاستهای یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.

العالم - سوریه

ساکنان جولان اشغالی سوریه شامگاه «جمعه» (روز گذشته) دست به تحصن زدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این تحصن در میدان «مجدل شمس» برگزار شد و ساکنان جولان پرچم سوریه را برافراشتند.

به گزارش سانا، مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص آنچه انتخابات «شوراهای محلی» نامیده می‌شود، برگه‌های انتخاباتی در میان ساکنان جولان توزیع کردند.

ساکنان این منطقه اشغالی ضمن آتش زدن برگه‌های انتخاباتی، پلاکاردهایی در دست داشتند و تأکید کردند که سیاستهای یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.

این افراد که برگه‌های مذکور را در برابر سربازان اسرائیلی به آتش کشیدند، بار دیگر تأکید کردند که در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

ساکنان جولان این انتخابات را یک نوع اشغالگری و در راستای اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی دانستند و اظهار داشتند که به سوریه وابسته هستند.

این افراد با تأکید بر اینکه یقین دارند اشغالگری دیر یا زود از بین خواهد رفت اعلام کردند که چنین تحرکات و تحصن هایی را تا زمان برگزاری این انتخابات که در پایان ماه جاری میلادی است، ادامه خواهند داد.

«بشر المقت» اسیری که به تازگی آزاد شد، در جریان سخنرانی در این تحصن تأکید کرد که همه اقدامات مسئولان رژیم صهیونیستی، ملغی، باطل و بی ارزش است؛ زیرا توسط اشغالگر صادر شده و با معاهده چهارم ژنو که درباره حمایت از غیر نظامیان تحت اشغال است، منافات دارد.

المقت در پایان تأکید کرد که این اقدام ساکنان جولان طی روزهای آتی در همه روستاهای «مجدل شمس، مسعدة بقعاثا و عین قنیة» ادامه خواهد یافت و از نهادهای بین‌المللی خواست که به اقدامات نژادپرستانه مسئولان صهیونیستی پایان دهند.

در همین راستا، دوشنبه 23 مهر ماه پرچم سوریه بر فراز گذرگاه قنیطره به اهتزاز درآمد و این گذرگاه باز شد.

ارتش سوریه اواسط خرداد ماه گذشته کنترل گذرگاه قنیطره را به دست گرفت. در واقع این گذرگاه، تنها گذرگاهی است که در خط آتش بس بین سرزمین‌های اشغالی با سوریه در بلندهای جولان واقع شده است.

منطقه تاریخی جولان در جنوب غربی سوریه در استان قنیطره واقع شده‌ است. این بلندی‌ها در سال 1967 در جریان جنگ شش روزه توسط اسرائیل اشغال شد. اسرائیل در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد، این اقدام هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت.

منطقه القنیطره و گذرگاه آن با توجه به نزدیکی آن به دمشق از اهمیت استراتژیک و خاصی برخوردار است.

فارس

پربیننده ترین خبرها