استقبال از پیشنهاد ایران برای حل بحران سوریه

استقبال از پیشنهاد ایران برای حل بحران سوریه
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 19:11

بيروت (العالم)- تحليلگر سياسي لبناني با اشاره به استقبال "اخضر ابراهيمي" و دولت سوريه از پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران اين کشور، گفت: دولت سوريه نيز ايده هايي مطرح كرده است که به احتمال زياد، طرف هاي سوري از آن حمايت خواهند کرد.

" فيصل عبد الساتر " در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: اولين گام در مسير حل و فصل بحران سوريه، بايد مبتني بر پذیرش آتش بس از سوي طرف هاي درگير در سوريه باشد.

وی افزود: نمي توان آن گونه كه برخي رسانه هاي حامي مخالفان مسلح تبليغ مي كنند، دولت سوريه را براي آتش بس يك طرفه تحت فشار قرار داد زيرا اين مسئله به منزله اجحاف در حق دولت سوريه است و این دولت براساس قوانين بين المللي حق دارد در برخورد با گروه هاي مسلح به زور متوسل شود.

عبد الساتر ضمن محکوم کردن بيانه هاي برخي گروه هاي مسلح در سوريه را كه از تلاش هاي اخضر ابراهيمي و دعوت وي به آتش بس استقبال نكرده اند، گفت: حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده و تردید برانگیز طرف های خارجی از گروه های مسلح سوریه باعث شده است که برخی از این گروه ها از هیچ راه حل مسالمت آمیزی استقبال نکنند.

این تحليلگر لبناني به حمايت هاي روزافزون مالي وتسليحاتي جريان المستقبل لبنان از گروه هاي مسلح در سوريه اشاره كرد و گفت: سفر امروز اخضر ابراهيمي به بيروت براي بررسي موضوع دست داشتن طرف هاي بانفوذ در گروه 14 مارس لبنان به ويژه جريان المستقبل و نيز طرفداران جريان هاي سلفي و اصولگرا در خشونت هاي سوريه بوده است.

وي قطر و عربستان را به دست داشتن در خشونت هاي سوريه متهم كرد و گفت: اين كشورها بايد حمايت هاي گسترده خود از گروه هاي مسلح را متوقف كنند زيرا هيچ كسي در سوريه آتش بس يا گفت وگوي يك طرفه را نخواهد پذيرفت.

نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني در ادامه، بر ضرورت وجود اراده منطقه ای و بین المللی براي گام برداشتن در مسير حل و فصل بحران سوريه تاكيد كرد و گفت: همه طرف ها به ويژه كشورهاي بانفوذ باید در مسير حل و فصل بحران سوريه گام بردارند.

"اخضر الابراهيمي" صبح امروز در سفري غيرمنتظره وارد بيروت پايتخت لبنان شد تا با ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان و ديگر مسئولان اين كشور درباره موضوع قاچاق سلاح به سوريه و آتش بس در اين كشور گفت وگو كند.

10/17- 14:59

 

پربیننده ترین خبرها