پاریس: هنوز بسیاری از سوالات مربوط به قتل خاشقچی بدون جواب مانده است

پاریس: هنوز بسیاری از سوالات مربوط به قتل خاشقچی بدون جواب مانده است
شنبه 28 مهر 1397 - 23:12

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه بسیاری از سوالات مطرح شده درباره پرونده خاشقچی همچنان بدون پاسخ مانده است، گفت: باید تحقیقات جامعی درباره قتل خاشقچی صورت بگیرد.

العالم _ اروپا

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در پی اعتراف عربستان سعودی به قتل خاشقچی اعلام کرد که سوالات زیادی درباره قتل روزنامه‌نگار مطرح سعودی وجود دارد که هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.

به گزارش روسیاالیوم، لودریان قتل خاشقچی را «به شدت» محکوم و بر ضرورت حمایت از روزنامه‌نگاران و اصحاب آزادی بیان تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد، فرانسه با توجه به اطلاعات به دست آمده، تاکید دارد که خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسیده است و خواستار اجرای تحقیقات جامع در خصوص این پرونده است.

عربستان سعودی بامداد امروز شنبه (بیستم اکتبر) کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی را تأیید و مدعی شد که خاشقچی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول، کشته شده است.

رسانه‌های دولتی عربستان سعودی همچنین گزارش دادند «سعود القحطانی»، مشاور دیوان سلطنتی و «احمد العسیری»، نایب رئیس دستگاه اطلاعاتی عمومی (سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی) از سمت‌هایشان اخراج شده‌اند.

خاشقچی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد. وی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

پربیننده ترین خبرها