گفتگوی ملی، تنها راه حل بحران یمن

گفتگوی ملی، تنها راه حل بحران یمن
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 19:49

مشاور رسانه اي نخست وزير يمن، برگزاري مذاكرات ملي را تنها راه حل مشكلات اين كشور دانست و گفت:تحقق مذاكرات ملي به علت انباشت مشكلات ناشي از سال ها جنگ و اختلافات داخلي مسئله اي بسيار پيچيده است.

"راجح بادي" امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با اشاره به ضرورت برگزاری مذاکرات ملی در یمن، حضور همه طرف های درگیر در این مذاکرات را شرط موفقیت آن دانست.

راجح گفت: كميته برگزاري مذاكرات ملي طرحي 20 ماده اي تصويب كرده است كه يكي از مواد آن " لزوم مشاركت نمايندگان حزب اصلاح ، گروه حوثي و حزب كنگره خلق " در مذاكرات ملي است و اين طرح برای اجرا به رئيس جمهوري يمن ابلاغ شده است.

وی در ادامه از مخالفت گروه هاي متعدد سياسي از جمله " حراك جنوبي " با مشاركت در مذاكرات ملي خبر داد و افزود: شرط اين گروه ها براي مشاركت در مذاكرات ملي بررسي مسئله " تشكيل دو كشور  يمن شمالي و يمن جنوبي " در اين مذاكرات است. 

مشاور  رسانه اي نخست وزير يمن با اشاره به ادامه تلاش ها برای متقاعد کردن اين گروه ها به مشاركت در مذاكرات ملي گفت: ما از اين گروه ها انتظار داريم پيش شرط هاي خود را برای مذاکره كنار بگذارند و خواسته هاي خود را هنگام برگزاري مذاكرات ارائه کنند. 

10/17- 15:44- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها