شخصيت بين المللي حقوق بشر مطرح كرد

سركوب شدید در عربستان ادامه دارد

سركوب شدید در عربستان ادامه دارد
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 04:46

بيروت (العالم) - رئيس سازمان ائتلاف بين المللي مبارزه با فرار از مجازات، تذكر به مسئولان سعودي درباره نقض گسترده حقوق بشر و سرکوب شديد مردم در عربستان را ضروري دانست.

" مي الخرسا " در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به درخواست سازمان عفو بين الملل از مسئولان سعودي براي احترام به حق تظاهرات مسالمت آميز و حق بيان ، گفت سازمان هاي بين المللي وظيفه دارند كه موارد نقض حقوق بشر در كشورهايي مانند عربستان را به افكار عمومي اعلام كنند تا جهانيان از وضعيت حقوق بشر و نقض قوانين و مقررات بين المللي مطلع شوند.

وي افزود : حق بيان از اساسي ترين حقوق انساني براي بيان عقيده است و افراد بازداشت شده در عربستان به علت بيان عقيده ، در هيچ نوع اقدام تحريك آميز يا خرابكارانه، مشاركت نداشته اند و  فقط نظر خود را بيان كرده اند.

الخرسا اظهار داشت : رياض به بهانه آزادي ، اظهار عقيده،  استقلال و بركناري نظام ها در امور برخي از كشورها دخالت مي كند ، درحالي كه خود از واقعيت ها و آينده هراس دارد و سرکوب در آن کشور به صورت مستمر ادامه دارد..

وي افزود : دخالت نظامي عربستان در بحرين ناشي از ترس از آينده است و مسئولان سعودي بيم دارند كه اين تحولات در آينده دركشورشان اتفاق بيافتد.

وي درباره گزارش روزنامه ديلي تلگراف مبني براينكه رژيم آل سعود خواهان همكاري بين المللي براي مشخص شدن مفهوم آزادي بيان است، گفت: نقش عربستان در سركوب آزادي ها منحصر به داخل آن كشور نیست؛ زيرا رياض در نقض حقوق بشر در بسياري از كشورهاي عربي و اسلامي دخالت دارد وبه دنبال سلطه بر سایر ملت هاست.

وي تصريح كرد عربستان نقشي غير مسئولانه ايفا كرده و به همين دليل حق ندارد كه در زمينه مشخص شدن آزادي ها سخن بگويد.

الخرسا افزود:  پادشاهي سعودي  با وضعيتي بغرنج و نامناسب روبرو شده و دراين كشور شاهد ظلم و ستم طايفه اي و نقض قوانين و مقررات بين المللي هستيم .

الخرسا درباره گزارش ها و تبليغاتي كه درباره طرح اصلاحات شاه عربستان شده و نيز قضيه زندانياني كه حكم آزادي آنان صادر شده ولي هنوز آزاد نشده اند ، گفت: مسئولان سعودي اتهامات دروغين به مردم وارد مي كنند تا جائيكه اوضاع دراين كشور غيرقابل تحمل شده است.
Mn 18:04  17


پربیننده ترین خبرها