توکیو کشورهای عضو 'آ سه آن' را به رزمایش هوایی دعوت کرد

توکیو کشورهای عضو 'آ سه آن' را به رزمایش هوایی دعوت کرد
يکشنبه 29 مهر 1397 - 08:26

وزیر دفاع ژاپن از کشورهای اتحادیه آسیای جنوب شرقی (آ.سه.آن) برای نظارت و حضور در رزمایش و تمرینات نیروی هوایی دفاعی این کشور دعوت کرد.

العالم - آسیا

شبکه خبری آسیا تایمز روز یکشنبه گزارش کرد 'تاکه شی ایوایا' وزیر دفاع جدید ژاپن روز گذشته نسبت به تشدید چالش های امنیتی در منطقه هشدار داد و گفت به همین منظور لازم است یک همکاری مشترک و جمعی برای رویارویی با این تهدیدها صورت گیرد.

وی در اجلاس وزیران دفاع چین ، آمریکا ، ژاپن و 'آ سه آن' در سنگاپور خاطر نشان کرد که از همه اعضای این اتحادیه دعوت می شود تا افسران نیروی هوایی خود را برای تماشای این تمرینات اعزام کنند اما به زمان این تمرینات اشاره نکرد.

تاکه با اشاره به نفوذ فزاینده چین در منطقه گفت که منطقه هند و پاسیفیک یک منطقه پر از چالش های امنیتی با شرایطی بسیار پیچیده است و لازم است همه طرف ها با یکدیگر همکاری نزدیکتری داشته باشند.

وی همکاری درخصوص امور انساندوستانه و مقابله با بلایای طبیعی را نیز میان کشورهای منطقه و ژاپن خواستار شد و گفت: همکاری توکیو و 'آ سه آن' برای بازنگهداشتن عرصه های مشارکت و فعالیت در این منطقه ضروری و با اهمیت است.

ژاپن و 'آ سه آن' برای نخستین بار اجلاس وزیران دفاع خود را در سال 2014 میلادی برگزار کردند و در سال 2016 میلادی توکیو پیشنهاد همکاری های امنیتی را به این اتحادیه داد. 

تقویت همکاری های امنیتی ژاپن با آ سه آن به دلیل منازعاتی که دردریای های شرقی و جنوبی بین این کشور و چین وجود دارد ، می تواند بار دیگر مناسبات توکیو و پکن را به تیرگی بکشاند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها