ناکارآمدی سامانه پتریوت در عملیات ایوب

ناکارآمدی سامانه پتریوت در عملیات ایوب
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 07:20

العالم- نفوذ يک فروند هواپيماي بدون سرنشين حزب الله لبنان به سرزمين هاي اشغالي موجب بروز شوک و ترديد در مقام هاي رژيم صهيونيستي در باره قدرت سامانه پدافند هوايي شده است.

اقدام حزب الله لبنان در فرستادن هواپیمای بدون سرنشین "ایوب" ساخت ایران به فلسطین اشغالی ، ناکارآمدی سامانه پتریوت در شناسایی این هواپیما و پرواز آن در فاصله 30 کیلومتری نیروگاه اتمی دیمونا، اسرائیلیها را در زمینه عملکرد این سامانه پدافندی هوایی دچار تردید کرده است.

تحلیلگر مسائل نظامی کانال دو تلویزیون اسرائیل در بررسی عملکرد هواپیمای بدون سرنشین حزب الله در عملیات ایوب تصریح کرد: هواپیمای بدون سرنشین که به حریم هوایی اسرائیل تجاوز کرد، پیشرفته ترین نوع هواپیمای بدون سرنشین ایران است نام آن را ابابیل 2 می خوانم.  این نوع هواپیما را می توان به مواد قابل انفجار مثل بمب، مجهز کرد.

این کارشناس مسائل نظامی اسرائیلی، در راستای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی سامانه موشکی پتریوت در شناسایی این هواپیما مدعی شد، از آنجا که موشکهای پتریوت هزینه بالایی دارد؛  ارتش اسرائیل بکارگیری جنگنده های اسرائیل و موشکهای هوا به هوا را برای منهدم کردن این هواپیما به سامانه پتریوت ترجیح داد.

"معین مناع" کارشناس مسائل اسرائیلی در این خصوص در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه العالم تصریح کرد: اسرائیل برای توجیه ناکارآمدی سامانه پتریوت ادعا می کند به علت هزینه گزاف موشکهای پتریوت برای سرنگونی این هواپیما به جنگنده های نیروی هوایی روی آورده است.

وی گفت: هواپیمای بدون سرنشین حزب الله تا فاصله 30 کیلومتری نیروگاه هسته ای "دیمونا" اسرائیل حریم هوایی فلسطین اشغالی را درنوردید که این امر شکست راهبردی بزرگی برای اسرائیل بشمار می رود.

وی افزود: شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل و شکست الکترونیکی آن در زمینه عملکرد سامانه های راداری و شناسایی دیر هنگام این هواپیما، برغم تلاشهای صهیونیستها برای سرپوش گذاشتن بر این شکست، کاملا محسوس است.

پربیننده ترین خبرها