پایگاه اینترنتی عربی مطرح کرد:

قطع برنامه های العالم به دلیل انعکاس واقعیت ها

قطع برنامه های العالم به دلیل انعکاس واقعیت ها
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 07:23

تهران(العالم) – يک پايگاه اينترنتي عربي علت قطع برنامه هاي شبکه العالم از نايل ست و عرب ست را انعکاس انتقادهاي واقع گرايانه از برخي حاکمان عرب ذکر کرد.

پايگاه اينترنتي مأرب پرس به نقل از دست اندركاران امور رسانه اي افزود: علت واقعي توقف پخش شبكه ايراني عرب زبان العالم در نيل ست و عرب ست، پردازش انتقادي اين شبكه به رويدادهاي عربستان است.
اين درحاليست كه برخي تحليلگران رسانه هاي وابسته به سعودي در تلاش براي وارونه جلوه دادن حقايق مدعي شده اند كه اين اقدام به دليل تلاش شبكه العالم براي ايجاد فتنه طايفه اي در عربستان انجام شده است.

آنان اين اقدام غيرقانوني را اينگونه توجيه كردند كه العالم به طور آشكار از شورشيان حوثي در جنگ عليه رژيم يمن حمايت كرده و رياض را به حمايت از رژيم يمن در جنگ صعده متهم نمود

در واقع سعوديها كه خود را حاكم بلامنازع جريان خبري در منطقه عربي مي دانند، تاب تحمل پوشش خبري واقع گرايانه رويدادهاي جزيره العرب و سوريه توسط العالم را نياورده و با فشار زياد، مانع از پخش برنامه هاي اين شبكه از نيل ست و عرب ست شده اند.
.درهمين حال شبكه العالم، انگيزه هاي سياسي را پشت صحنه تصميم براي قطع برنامه هاي اين شبكه دانسته و انعكاس انتقادهاي گسترده موجود عليه برخي شخصيتهاي عرب را علت آن ذكر كرده است.
در چنين شرايطي هيات مديره عرب ست در ادعايي مضحك ، عنوان كرده است كه شكاياتي از برخي موسسات و ادارات رسمي از شبكه العالم دريافت نموده مبني بر اينكه برنامه هاي آن مغاير با اخلاقيات ديني و سياسي است.
شبكه العالم با ابراز شگفتي از اين اتهام ها آن را نقض ابتدايي ترين آزاديهاي رسانه اي، قوانين رسانه ها و حق بينندگان در زمينه دانستن برشمرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها