محكوميت قطع برنامه هاي العالم ادامه دارد

محكوميت قطع برنامه هاي العالم ادامه دارد
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 07:42

العالم -نهادها و شخصيت هاي مختلف منطقه اي و بين المللي همچنان در واكنش به قطع برنامه هاي العالم از برخي ماهواره ها، اين اقدام را محكوم كرده و خواستار بازنگري كشورها در اين زمينه شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم پايگاه اينترنتي " مغرس "  در اين زمينه نوشت: گرچه پخش برنامه هاي العالم ديگر در هاتبرد و يوتلست نيز متوقف شده؛ اما همچنان در برخي ماهواره ها مانند گالاكسي و آسياست پخش مي شود.
شبكه عربي اطلاعات حقوق بشر مصر نيز با صدور بيانيه اي اين اقدام را محكوم كرد و آن را بي احترامي به حق مردم براي آگاه شدن دانست.
رييس روابط عمومي شركت خدمات اطلاع رساني "آركيفا" نيز گفت: به دنبال ممنوعيت اعمال شده از سوي اتحاديه اروپا و درخواست شركت يوتلست درباره توقف پخش برنامه هاي شبكه سحر 1، پخش همه برنامه هاي راديو و تلويزيون ايران از ماهواره هاتبرد متوقف شده است.   
شماري از شخصيتهاي لبناني نيز توقف پخش برنامه هاي پرس تي وي و العالم از هاتبرد را محكوم كرده و از آزادانديشان جهان، موضع گيري قاطع در برابر اين اقدام شدند.   
اقدام ماهواره هاي عربي و غيرعربي براي اين توقف، در حالي صورت مي گيرد كه سوريه از حدود بيست ماه قبل تاكنون در معرض يك جنگ جهاني در سطوح نظامي، تبليغاتي و اقتصادي است كه عربستان و اروپا نقشي مهم در آن دارند.   
تاكنون عربستان به عنوان صاحب شبكه العربيه و قطر به عنوان صاحب شبكه الجزيره با كمك ساير كشورهاي عربي و غيرعربي در يك جريان خبري يك سويه، واقعيت هاي رويدادهاي سوريه را وارونه جلوه داده اند؛ اما هرگز پخش برنامه هاي دروغين آنان  متوقف نشده است.
كشورهاي عربي و رسانه هاي غربي در دو سال گذشته به گونه اي وانمود كرده اند كه نظام بشار اسد رييس جمهوري سوريه عليه ملتش در حال جنگ و انجام جنايت است؛ اما كلمه اي درباره جنايات افراد مسلح كه عربستان و ديگر كشورهاي ضد مقاومت هزينه سنگين آن را مي پردازند، سخن نمي گويند.
گويا فراموش كرده اند كه سلفي هاي كويت و وهابيون عربستان و حتي برخي اهل سنت امارات براي به اصطلاح كمك به مردم سوريه اقدام به جمع آوري كمك نمودند؛ اما عمده اين اموال براي خريد سلاح به ويژه موشك و قاچاق آن به سوريه هزينه شد.
آنها در حالي شبكه العالم را به دامن زدن به طايفه گري متهم مي كنند كه رسانه هاي ضد مقاومت، رويدادهاي سوريه را به عنوان جنگ مذهبي ميان علويان و اهل سنت رواج داده و حضور القاعده در سوريه براي نابودي اين كشور كه جزو خط مقدم نبرد با رژيم صهيونيستي است را ناديده گرفتند.
رسانه هاي ضد مقاومت درباره هواپيماي سوريه كه از مسكو عازم دمشق بود آنقدر جنجال آفريدند كه گويي حامل سلاح كشتار جمعي بوده در حالي كه خبر نزديك شدن هواپيماي مقاومت اسلامي لبنان به تاسيسات هسته اي ديمونا كه دنيا را شوكه كرد و افتخاري عظيم براي همه اعراب و مسلمانان بود، برايشان اهميت نداشت.
اين رسانه ها وانمود مي كنند كه تظاهرات مردمي در عربستان و بحرين، اقدام شيعيان به رهبري ايران به منظور سرنگون ساختن آل سعود و آل خليفه و ايجاد جاي پا براي ايران در اين دو كشور است در حالي كه نه فقط شيعيان بلكه اهل سنت نقش مهمي در اين حركت آزاديخواهانه به منظور رهايي از ديكتاتورها دارند.
در اين بين، كشورهاي عرب حوزه خليج فارس از لزوم اصلاحات در سوريه و رفتن بشار اسد سخن مي گويند در حالي كه تاكنون حتي يك انتخابات در اين كشورها برگزار نشده و نيروهاي عربستان با تانك و نفربرهاي زرهي خاك بحرين را به اشغال درآورده و تظاهركنندگان مسالمت جو را در اين كشور به خاك و خون كشيدند.
رفتار رسانه هاي گروهي ضد مقاومت مانند رفتار باندهاي مافيايي است كه از ديگران مي خواهند براي زنده ماندن، نه بشنوند، نه ببيند و نه حرفي بزنند و فقط آنچه را از سوي جريانهاي خبري استعماري، امپرياليستي، استكباري و صهيونيستي منتشر مي شود، باور كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها