توقف پخش العالم با فشار آمريكا و اسرائيل

توقف پخش العالم با فشار آمريكا و اسرائيل
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 08:38

لندن(العالم)- يك كارشناس انگليسي امور خاورميانه قطع تعدادي از شبكه هاي ايراني از جمله العالم از ماهواره اروپايي را ناشي تسليم اروپا در برابر فشارهاي آمريكا و رژيم اسرائيل عنوان كرد

" جيم براون " در گفت و گو با شبكه خبري العالم ضمن انتقاد شديد از سرسپردگي اروپا در باره تصميمات آمريكا گفت: توقف پخش برنامه هاي شبكه هاي ايراني از ماهواره اروپا، اقدامي مذبوحانه و ناشي از فشارهاي آمريكا و اسراييل بر اتحاديه اروپاست.  
به گفته براون، توقف پخش برنامه هاي 19 شبكه، در واقع غربيها را به چالش كشيد، آنها از سال 2005 براي تحريم بيشتر ايران كوشيدند كه نتوانستند كاري از پيش ببرند؛ لذا بايد گفت اين تحريمها عليه ملت ايران است.  
وي خاطر نشان كرد: تحريمها شكل ديگري به خود گرفته و اتحاديه اروپا با ورود به اين جريان براي فشار بر اقتصاد ايران نشان داد بر خلاف ادعايش خواستار حل ميانه نيست.
براون گفت: تاثير راديوها و تلويزيونهاي ايراني در اروپا براي دولتهاي غربي كه خواستار سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران هستند، بسيار گران آمد چون واقعيتهاي منتشره از سوي اين شبكه ها، مسير افكار عمومي را در اين كشورها تغيير داد.
وي كشورهاي غربي را متهم كرد كه نمي خواهند افكار عمومي اروپا، به سخنان طرفهاي ديگر گوش دهد لذا اتحاديه اروپا از 10 سال قبل، سياستي مستقل از آمريكا در قبال ايران اتخاذ نكرد و اقدام به اعمال تحريك عليه تهران نمود.   
وي توقف پخش برنامه هاي شبكه هاي ايران را در چارچوب جنگ نرم، جنگ اقتصادي و سياسي عليه ايران دانست كه مي تواند به درگيري نظامي ختم شود لذا همه اقدامات آنان در 10 سال گذشته عليه ايران در شوراي امنيت و اعمال تحريم يك جانبه غيرقانوني است.
براون هشدار داد: اين قانون شكني مي تواند در ساير زمينه ها و عليه ديگر كشورها انجام شود كه البته افكار عمومي اروپا و آمريكا آن را نمي پذيرد اما مشكل در عدم اجراي عدالت در جهان است.
MKH-17-19:45  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها