الجبیر: نزدیکان بن سلمان در قتل خاشقچی دست ندارند

الجبیر: نزدیکان بن سلمان در قتل خاشقچی دست ندارند
يکشنبه 29 مهر 1397 - 19:33

وزیر خارجه عربستان سعودی بالاخره پس از گذشت ۲۰ روز از پرونده خاشقچی و اذغان ریاض به قتل او درباره این پرونده لب به سخن گشود و گفت: به منظور جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای، خواستار مجازات عاملان قتل خاشقچی هستیم.

العالم _ عربستان سعودی

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش رسمی خود درباره پرونده قتل خاشقچی گفت که ریاض بر مجازات مرتکبان جنایت در خصوص پرونده خاشقچی تاکید دارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار روشن‌گری پرونده خاشقچی شد و گفت : برای جلوگیری از تکرار چنین جنایتی، باید مسئولان و عاملان قتل خاشقچی مجازات شوند.

عادل الجبیر در ادامه گفت‌وگوی خود با روزنامه فاکس نیوز اعلام کرد، گزارش دادستان کل سعودی درباره اینکه جمال خاشقچی کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرد، دروغ بود.

وی دست داشتن نزدیکان ولی‌عهد سعودی در این جنایت را تکذیب کرد و مدعی شد که «هیچ یک از رهبران سعودی از جمله بن سلمان اطلاعی در خصوص قتل خاشقچی نداشتند.»

عادل الجبیر داشتن هرگونه اطلاعات درباره جسد خاشقچی را رد کرد و گفت: نمی دانیم جسد او کجاست و نمی‌دانیم او چطور کشته شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی سعودی عنوان کرد که 18 نفر بازداشت شده‌ و احتمالا محاکمه شوند. پادشاه هم شماری از افراد را برکنار کرده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که «بعید می‌دانم همه افراد تیم ۱۵ نفره در روز قتل خاشقچی در داخل کنسولگری حضور داشتند.»

وی درباره وجود ضبط مکالمات صوتی درباره قتل خاشقچی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: با ادامه تحقیقات درباره پرونده خاشقچی، به همه حقایق مربوط به این جنایت دست خواهیم یافت. ملک سلمان در کشف حقایق و مجازات مسئولان آن مصمم است.

الجبیر قتل خاشقچی در کنسولگری را یک اقدام «اشتباه» و «خودسرانه» خواند و تاکید کرد که ولی‌عهد و حتی رئیس دستگاه اطلاعاتی از این عملیات بی اطلاع بودند. عاملان قتل در یک عملیات خودسرانه از اختیارات خود فراتر رفته‌ و مرتکب اشتباه شدند.

وی اظهارات سناتورهای آمریکایی در محکومیت قتل خاشقچی را «احساسی» توصیف کرد و گفت: افرادی که در مسافت هزاران مایلی قرار دارند، چطور می‌توانند در خصوص این مساله به صورت مطمئن اظهارنظر کنند.

در حال تکمیل...

پربیننده ترین خبرها