اعتراف صهيونيست ها به شكست در برابر هواپيماي حزب الله

اعتراف صهيونيست ها به شكست در برابر هواپيماي حزب الله
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 11:01

العالم - روزنامه صهيونيستي هاآرتس نوشت: نفوذ يك فروند هواپيماي حزب الله به فلسطين اشغالي به شكست خفت بار براي ارتش اسراييل تبديل شده و سرپوش گذاشتن بر واقعيت در اين زمينه بي فايده است.

" روءوفين بدهتسور " تحليلگر امور استراتژيك روزنامه در اين زمينه  لزوم بررسي اين شكست و يافتن روزنه هاي نفوذ به سامانه راداري اسراييل را مورد تاكيد قرار داد.
وي نوشت: وقتي اسراييل از شكست، تمجيد مي كند، بايد نگران شد، ايهود باراك وزير جنگ و بنيامين نتانياهو نخست وزير عمدا به بني گانتش رييس ستاد ارتش و عمير ايشل فرمانده نيروي هوايي به خاطر به اصطلاح نابودسازي اين هواپيماي بدون خلبان در جنوب الخليل تبريك گفتند در حالي كه اين عمليات هرگز موفقيت آميز نبود.
بدهتسور افزود: اين هواپيما بيش از دو ساعت بر فراز دريا و حدود نيم ساعت بر فراز خاك اسراييل پرواز كرد و مسير بالاي مديترانه از لبنان تا ساحل مازي با غزه را پيمود؛ اما سامانه رصد و هشدار اسراييل آن را كشف نكرد.
وي ادامه داد: هواپيما بر افراز واحدهاي نيروي دريايي و حتي سكوهاي اكتشاف گاز پرواز كرد اما كسي آن را نديد، ممكن است تاسيسات گاز در آينده هدف باشند، كسي كه چنين هواپيمايي را اعزام كرده قادر است آن را از مواد منفجره مملو نموده و بر فراز يكي از سكوها منفجر كند.
نويسنده پرسيد: چرا طرفهاي ذيربط ارتش در زمينه كشف هواپيما تا اين حد تاخير كردند، اگر هواپيما حامل مواد منفجره بود و به سوي عسقلان، نيروگاه برق يا بندر اشدود حركت مي كرد، مي توانست باعث انفجاري ناگهاني شود.
وي نوشت: سخنان سخنگوي ارتش حيرت آور بود وقتي گفت، هواپيماهاي جنگي اسراييل قبل از شليك موشك، به مدت نيم ساعت هواپيما را حين پرواز به سمت شرق همراهي كردند، به راستي چه نيازي به اينگونه همراهي بدون سرنگون ساختن هواپيما بود، اينها بهانه هايي براي توجيه شكست است.
به گفته بدهتسور، ادعاي انتظار براي سرنگون كردن هواپيما در مناطق باز نيز قانع كننده نيست چون مي توانست مانند يك بمب ساعتي هر زمان و هر مكان از جمله بر فراز پايگاه نيروي هوايي منفجر شود، خصوصا كه هواپيما توانست اهداف و تاسيسات را تصويربرداري نمايد.
وي با اعتراض به عملكرد ارتش و مسئولان اسراييلي، افزود: همه ادعاهاي موجود، تلاش براي موفق نشان دادن اين شكست است؛ لذا تا وقتي ارتش و نيروهاي هوايي را براي به اصطلاح عملكرد ممتاز مدح مي كنيم، نيازي به تحقيق، پرسش و عبرت آموزي نيست. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها