یک شخصیت مغربی

قطع شبکه العالم سیاسی است

قطع شبکه العالم سیاسی است
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 11:07

العالم -- تشكل هاي سياسي و حقوقي و اتحاديه هاي مغربي روز چهارشنبه با برگزاري همايشي در رباط، تصميم شركت خدمات ماهواره اي يوتل ست براي قطع برنامه هاي شبكه هاي ايراني بر روي ماهواره هاتبرد را محكوم و آن را تصميمي تحت فشار آمريكا و اسرائيل ارزيابي كردند.

" علي لطفي " عضو دفتر سياسي حزب سوسياليست مغرب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين تصميم ظالمانه اتحاديه اروپا را محكوم مي كنيم و آن را تصميمي صرفا سياسي مي دانيم كه ثابت مي كند ادعاي اتحاديه اروپا در دفاع از حقوق بشر و آزادي بيان، ادعايي واهي و دروغين است.
وي گفت: به نظر مي رسد خط هدفمند برنامه هاي شبكه هاي ايراني و تاكيد بر رسوا كردن جنايت هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي علت اصلي ناخرسندي كشورهاي اروپايي و تصميم آن ها براي قطع برنامه هاي شبكه العالم بوده است.
لطفي افزود : كشورهاي اروپايي كه هم از نظر سياسي و هم از نظر اقتصادي و رسانه اي از رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند، اين رژيم را خط قرمز خود مي دانند و اجازه نمي دهند رسانه ها ، با تاثيرگذاري بر افكار عمومي اروپا ، ديدگاه حاكم بر اين افكار عمومي در قبال رژيم صهيونيستي را تغيير دهند.
" محمد العوني " عضو سازمان مغربي دفاع از آزادي بيان در اين خصوص به شبكه العالم گفت: اين موضع گيري اتحاديه اروپا در قبال رسانه هاي ايراني، نشان دهنده موضع گيري خصمانه غرب در قبال رسانه هاي حامي مقاومت و به ويژه حاميان مساله فلسطين است.
شركت كنندگان در همايش اعتراض به قطع پخش برنامه هاي شبكه العالم، اين اقدام را به مثابه نقض آشكار پيمان هاي بين المللي و حقوق بشر و آزادي بيان دانستند و آن را بازتاب دهنده دروغين بودن ادعاي اتحاديه اروپا درباره دموكراسي و آزادي بيان ارزيابي كردند.
" بوعرفه عدي " عضو سازمان سلامت دموكراسي در مغرب در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: ما از برادرانمان در شبكه العالم كاملا حمايت مي كنيم و تصميم ظالمانه اتحاديه اروپا براي قطع پخش برنامه هاي شبكه العالم را محكوم مي كنيم و آن را به مثابه نقض آشكار آزادي بيان و دموكراسي مي دانيم.
علاوه بر شركت كنندگان در اين همايش، برنامه هاي سياسي جنبي ديگري نيز برگزار شد، كه در آن ها نيز سازمان هاي حقوقي و سازمان هاي مردم نهاد قطع برنامه هاي شبكه هاي ايراني را محكوم كردند و بازنگري اتحاديه اروپا در اين تصميم را خواستار شدند.
17-18:49
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها