اروپا بازنده خروج آمریکا از پیمان موشک های هسته ای است

اروپا بازنده خروج آمریکا از پیمان موشک های هسته ای است
دوشنبه 30 مهر 1397 - 06:35

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل خروج آمریکا از پیمان موشک های هسته ای را پیش بینی پذیر اما اسفناک دانست و گفت: بزرگترین بازنده این موضوع، کشورها و اتحادیه اروپایی خواهند بود.

العالم - اروپا

دیمیتری پولیانسکی شامگاه یکشنبه به وقت محلی این مطلب را در صفحه توئیتری خود نوشت که یادداشتی از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه را با عنوان «آنچه که باید از پیمان موشک های هسته ای بدانید که ترامپ می خواهد از آن خارج شود»، ضمیه آن کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد از توافق کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه که پیمان جنگ افزارهای هسته ای میان برد (INF) نامیده می شود، خارج خواهد شد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم در این باره واکنش نشان داده و اظهارات دونالد ترامپ را تحریک آمیز و تهدیدی خوانده بود که با هدف امتیاز گرفتن از روسیه مطرح شده است.
وی گفته بود: تلاش های جدید آمریکا در عرصه ثبات راهبردی برای امتیاز گرفتن از مسکو محکوم است و ما بارها گفته ایم که واشنگتن هیچ دلیلی برای محکوم کردن روسیه به نقض پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد ندارد.
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا سالها است که نمی تواند اتهام های بی اساس خود علیه روسیه را ثابت کند، هشدار داد: مسکو در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از قراردادها و پیمان های بین المللی، تدابیر متقابل اتخاذ خواهد کرد که می تواند نظامی هم باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها