تصاویر جدید از ورود خاشقچی به کنسولگری سعودی منتشر شد

تصاویر جدید از ورود خاشقچی به کنسولگری سعودی منتشر شد
دوشنبه 30 مهر 1397 - 10:11

شبکه تلویزیونی «تی.آر.تی» ترکیه بامداد امروز تصاویر جدیدی از ورود «جمال خاشقچی» به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول منتشر کرد.

العالم _ ترکیه

این تصاویر که به طور اختصاصی در اختیار شبکه «تی.آر.تی» قرار گرفته است، نشان می‌دهد همانطور که پیش‌تر «خدیجه چنگیز» نامزد او گفته بود، خاشقچی پیش از ورود به کنسولگری ابتدا دقایقی با او صحبت کرده و سپس در حالی که نامزدش بیرون از ساختمان منتظر است، پس از بازرسی بدنی وارد کنسولگری می‌شود.

خاشقچی پیش از ورود به کنسولگری تلفن همراه خود را به نامزدش داده و از او خواسته در صورتی که برای مدتی طولانی از ساختمان خارج نشد، با مقام‌های ترکیه‌ای تماس بگیرد. چنگیز بعد از سه ساعت انتظار بیرون از کنسولگری، نهایتا با دولت ترکیه تماس گرفته و این مسئله را گزارش کرده است.

خاشقچی که از منتقدان برخی از سیاست‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی بود، سه‌شنبه سه هفته پیش، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، توسط یک گروه اعزامی از ریاض به قتل رسیده است. ریاض تاکنون گزارش‌های منتشر شده درباره قتل خاشقچی را رد و ادعا می‌کرد که او از ساختمان خارج شده است.

نهایتا روز شنبه سعودی‌ها تحت فشار رسانه‌ها پذیرفتند که این روزنامه‌نگار منتقد کشته شده است. با این حال، همانطور که انتظار می‌رفت، ریاض مدعی شد که مرگ او حاصل یک اشتباه بوده و تیم اعزامی به استانبول از اختیارات خود فراتر رفته است.

پربیننده ترین خبرها