صهیونیست ها مزارع زیتون کرانه باختری را نابود کردند

صهیونیست ها مزارع زیتون کرانه باختری را نابود کردند
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 13:44

العالم- دفتر هماهنگي امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در فلسطين اشغالي (اوچا)، از اقدام شهرک نشينان صهيونيست در نابودي بيش از هفت هزارو 500 اصله درخت زيتون در كرانه باختري در سال جاري خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،8 میلیون اصله درخت زیتون، 48 درصد اراضی كشاورزي فلسطين در کرانه باختری را تشکیل می دهد؛ در این میان سهم 14 درصدی درآمد کشاورزان از استحصال روغن زیتون منبع درآمد 80 هزار فسطینی است.

بر اساس گزارش اوچا، فصل برداشت زيتون، مناسبتی اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي براي فلسطينيان است؛ اما صهيونيستها با اعمال محدوديت تردد عليه هزاران فلسطيني، کشاورزان را از رفتن به مزارعشان در حد فاصل ميان ديوار حائل تا خط موسوم به سبز و همچنین مزارع نزديك به شهرك هاي صهيونيست نشين كرانه باختري منع مي كنند.

در این میان كشاورزان فلسطيني با حملات مكرر شهرك نشينان به اراضي شان، نابودسازي مزارع، ريشه كن كردن و سوزاندن درختان و سرقت محصول زیتون مواجهند.

از ابتداي سال جاري تاكنون، حدود 162 شكايت در دادگاههاي صهيونيستي درباره اينگونه حملات ارائه شده؛ اما تنها در يك مورد تحقيق و عليه متهم حكم صادر شده است.

علاوه بر کرانه باختری، قدس اشغالی نیز شاهد تخریب باغ ها و مزارع زیتون با هدف تحت فشار قرار دادن فلسطینی ها است که در ماه های اخیر این اقدامات شدت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها