انتشار فیلم جدید از انتقال احتمالی جسد خاشقچی از کنسولگری عربستان + ویدئو

دوشنبه 30 مهر 1397 - 12:51

فیلم های گرفته شده از مقابل کنسولگری عربستان در استانبول، لحظه خروج هیات متهم به ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را نشان می دهد که درحال خروج از کنسولگری، کیف هایی را با خود حمل می کنند.

العالمعربستان سعودی

این فیلم ها نشان می دهد که دو نفر از اعضای این هیات، در حالیکه کلاه به سر دارند و تلاش می کنند چهره شان دیده نشود، 3 کیف را با خود به خارج از کنسولگری حمل می کنند.

تحلیلگران احتمال می دهند که این کیف ها حاوی تکه های بدن جمال خاشقچی یا ابزارهایی باشد که در کشته شدن وی مورد استفاده قرار گرفته است.

رسانه های ترکیه اعلام کرده بودند که یک خودروی متعلق به کنسولگری عربستان در ترکیه، یکشنبه شب مقابل ساختمان کنسولگری رفته و سه کیف از این خودرو خارج شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که سه کیف دستی بزرگ از خودرو خارج شد که روی آن ها به زبان انگلیسی واژه «شخصی» نوشته شده بود.

بر اساس این گزارش، این سه کیف به داخل کنسولگری منتقل شد، در حالیکه خودرو در بیرون از کنسولگری منتظر بود.

در گزارش یاد شده آمده که معلوم نشده است داخل این صندوق ها چه چیزی بوده است.

اما رسانه های داخلی و نیز خارجی همچنان در مقابل کنسولگری منتظر هستند تا به اطلاعات بیشتر درباره کشته شدن جمال خاشقچی دست پیدا کنند.

ریاض بامداد روز شنبه به کشته شدن خاشقجی اعتراف کرد و مدعی شد که وی بر اثر مشاجره و درگیری فیزیکی در داخل کنسولگری با مقامات سعودی کشته شده و 18 نفر که همه آن ها سعودی هستند، بازداشت شده اند.

مکان جسد خاشقجی که به دنبال ورود به کنسولگری عربستان در دوم اکتبر ناپدید شده است، مشخص نیست.

اما گزارش رسمی عربستان در باره قتل  خاشقچی با سایر گزارش های غیررسمی سعودی مغایرت دارد.

طبق آخرین گزارش غیررسمی سعودی که یک مسئول سعودی امروز در اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد تیمی متشکل از 15 سعودی برای دیدار با خاشقجی در دوم اکتبر به کنسولگری فرستاده شدند تا وی را بیهوش کرده و بربایند، اما زمانی که وی در برابر آن ها مقاومت می کند، وی را طی مشاجره خفه می کنند.

پربیننده ترین خبرها