میدل ایست آی:

محافظ «بن سلمان» بخشی از جسد خاشقچی را به عربستان انتقال داده است

محافظ «بن سلمان» بخشی از جسد خاشقچی را به عربستان انتقال داده است
دوشنبه 30 مهر 1397 - 12:57

یک سایت انگلیسی به نقل از منابع ترکیه‌ای نوشته است، محافظ ولی‌عهد عربستان سعودی بخشی از جسد خبرنگار مخالف حکومت را به عربستان سعودی انتقال داده است.

العالم - عربستان سعودی

سایت «میدل ایست آی» به نقل از مقام‌های ترکیه‌ای نوشته، یکی از محافظان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، بخش‌هایی از جسد «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی مخالف حکومت را به داخل این کشور انتقال داده است.

منابعی به میدل ایست آی گفته‌اند، «ماهر عبدالعزیز مطرب» یکی از افسران امنیتی سعودی که اغلب با ولی‌عهد سفر می‌کند، بخش‌هایی از جسد خاشقچی را داخل کیف بزرگی جا داده و به عربستان سعودی انتقال منتقل کرده است.  

میدل ایست آی ادامه داد، کیف‌های مطرب در زمان خروج از سالن «وی.آی.پی» فرودگاه «آتاتورک» در شهر «استانبول» بازرسی نشده‌اند. دلیل این مسئله این بوده است که قبل از هشدار دادن، هواپیمای مطرب ترکیه را ترک کرد ولی هواپیمای دوم به مقصد عربستان، از بالا تا پایین مورد بازرسی قرار گرفت ولی چیزی پیدا نشده بود. 

مقام‌های سعودی که نامشان فاش نشده، به رسانه‌ها گفته‌اند که جسد خاشقچی داخل فرشی پیچیده شد و به یک همدست محلی داده شد تا نابود شود.

مطرب در میان تیم پانزده نفره‌ای بود که کمی پیش از ورود خاشقچی به کنسولگری ریاض در ترکیه در روز دهم مهر، وارد ساختمان شدند و چند ساعت بعد خارج شده بودند. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد حقایق قتل خاشقچی را روز سه شنبه اعلام می‌کند. 

خاشقچی روز سه‌شنبه دهم مهر برای دریافت مدارک مربوط به ازدواج اولش وارد کنسولگری ریاض شد ولی دیگر بازنگشت. سرانجام روز جمعه ۲۷ مهر عربستان سعودی کشته شدن وی را تایید اما گفت بعد از وقوع درگیری خاشقچی داخل کنسولگری کشته شده است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها