"بندر بن سلطان" گزینه آمریکا برای حکومت آل سعود

پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 15:25

يك العالم- روزنامه عربي الحدث از طرح آمريكا براي تشكيل ساختار حكومتي جديدي در عربستان به رهبري بندر بن سلطان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم و بر اساس گزارش روزنامه مذکور بندر بن سلطان فرزند "سلطان بن عبدالعزیز" اولین ولیعهد درگذشته ملک عبدالله پادشاه فعلی که اکنون دبیر مجلس امنیت ملی عربستان و رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی این کشور است، روابط گسترده اي با واشنگتن و تل آويو داشته و مورد تاييد سازمان اطلاعات مركزي آمريكا،سيا نيز است.

این گزارش به نقل از منابع سياسي و ديپلماتيك از انتظار بی صبرانه بندر بن سلطان برای مرگ عبد الله بن عبدالعزيز پادشاه کنونی عربستان خبر داده است.

به اعتقاد اين منابع، بندر به لطف ریاست بر سازمان اطلاعات و امنیت حمایت شمار زیادی از شاهزاده های سعودی را به دست آورده است.

او همچنین با فرصت طلبی از بيماري پادشاه تغييرات گسترده ای در سازمان تحت امرش ایجاد کرده که اخراج معاونش" امیر عبدالعزیز بن بندر بن عبدالعزیز" از جمله این اقدامات است.

این منابع می افزایند: بندر بن سلطان روابط اطلاعاتي گسترده اي با رژيم صهيونيستي برقرار كرده زيرا از ديدگاه او اين همكاري يكي از مراحل محوري جلب حمايت آمريكا است.

به گزارش الحدث بندر تلاش مي كند تا پادشاهي عربستان را به يك پادشاهي سلفي ـ وهابي تبدیل کرده و با حمايت هاي مالي از گروه هاي سلفي از آنها به عنوان بازوهاي اجرایی در مناطق مختلف جهان استفاده کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها