نگرانی سعودیها از برتري ایران و حزب الله در برابر اسرائیل

نگرانی سعودیها از برتري ایران و حزب الله در برابر اسرائیل
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 15:32

العالم - وابستگان به رژيم حاكم بر عربستان سعودي در هفته هاي اخير با ادامه حملات به مقاومت ، نگراني خود را از برتري ايران و حزب الله لبنان در برابر رژيم صهيونيستي به روش هاي گوناگون ابراز داشته اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، در تازه ترين واكنش ها از جانب سعودي ها يك نويسنده اين كشور ادعا كرد كه هواپيماي پهباد در محموله شركت هاي ايراني به لبنان منتقل شده است.
" زياد محمد الغامدي " كه نگراني پنهان خود را از ضربات مداوم مقاومت به صهيونيست ها، ابراز كرده ، در باره به پرواز درآمدن هواپيماي پهباد حزب الله بر فراز سرزمين هاي اشغالي افزود : هواپيماي بدون خلبان كه اسراييل آن را سرنگون ساخت و حسن نصرالله با افتخار گفت كه در ايران ساخته و در لبنان مونتاژ شده و توسط حزبش به پرواز درآمده است، به طور حتم در محموله يكي از شركتهاي ايراني به لبنان انتقال يافته است.
وي مدعي شد كه اين اقدام فقط به منظور منحرف كردن افكار عمومي از رويدادهاي سوريه و واداركردن اسراييل به جنگ عليه لبنان و واردكردن منطقه به تنشي است كه نصرالله از سالها قبل انتظار آن را مي كشد.
الغامدي بدون اشاره به رسوايي صهيونيست ها و آشكار شدن مجدد ضعف آنان در برابر اراده مقاومت و حزب الله به رهبري سيد حسن نصرالله ، به دنبال پرواز هواپيماي پهباد در خاك اسرائيل،افزود : نصرالله در سال 1981 وقتي فقط 21 سال داشت به نيابت از (امام) خميني اختيار يافت در اموال حاصله از خمس در لبنان دخل و تصرف كند.
نويسنده وابسته به حاكمان رياض در مقاله خود در پايگاه اطلاع رساني " الاقتصاديه " همچنين ضمن حمله و وارد كردن اتهام هاي واهي  عليه ايران تلاش كرد كه در كنار راه انداختن اختلافات مذهبي و قومي ، ايران  را عامل قيام هاي مردمي در عربستان معرفي كند.
الغامدي ادعا كرد كه به دليل قوت و اقتدار جبهه داخلي و عدالت، ميانه روي و فضاي بازوتوسعه بشري در عربستان سعودي ، برنامه هاي ايران عليه رياض با شكست مواجه شده است.
چنين ادعاهايي در شرايطي مطرح مي شود كه سازمان هاي بين المللي و منطقه اي حقوق بشر عربستان سعودي را به عنوان يكي از برگترين كشورهاي ناقض حقوق شهروندي معرفي مي كنند كه در آن ارزش هاي انساني به آساني ناديده گرفته شده و درشرايطي كه آل سعود در ثروت هاي فراوان نفتي غوطه مي خورند ، ميليون ها شهروند عادي با فقر و فلاكت دست بگريبانند.

این درحالیست که رفتارهای مقام های عربستان سعودی و وابستگان به آن علیه ایران و حمایت جدی آنان از رژیم صهیونیستی تازگی ندارد.

در اواخر سال گذشته فاش شد که ایمیل های محرمانه منتشر شده شرکت خصوصی اطلاعات و تحلیل راهبردی "استراتفور" آمریکا حاکیست، سازمان اطلاعات عربستان و موساد اسرائیل با یکدیگر علیه ایران همکاری محرمانه دارند.

پیام های الکترونیکی شرکت استراتفور که از سوی پایگاه "ویکیلیکس" افشا شد، و مربوط به تاريخ دوم ماه مي سال 2007، است که نشان می دهد سازمان موساد و سازمان اطلاعات عربستان با یکدیگر در ارتباط هستند.

منبع ياد شده درپايان فاش كرد كه گروهي از افسران بلندپرواز موساد اعم از افسران سابق و فعلي ، مجموعه قراردادهايي را براي فروش تجهيزات امنيتي، اطلاعات و خدمات رايزني با سعوديها منعقد كرده اند. اين جمله بدان معناست كه روابط امنيتي وتجاري ، موجب نزديكي رژيم صهيونيستي و نظام حاكم آل سعود شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها