لیبرمن اهالی غزه را به جنگ تهدید کرد

لیبرمن اهالی غزه را به جنگ تهدید کرد
دوشنبه 30 مهر 1397 - 16:55

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با بیان اینکه «چاره‌ای جز جنگ نیست»، گفت تل‌آویو باید «ضربه‌ای سنگین» به حماس بزند.

العالم-فلسطین اشغالی

 «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با بیان این ادعا که تل‌آویو تمام راه‌های دیپلماتیک برای متوقف کردن تظاهرات‌های روزهای جمعه در مرز غزه را رفته و به جایی نرسیده، گفت تنها گزینه باقی مانده، جنگ است.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، لیبرمن که در کمیته امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) صحبت می‌کرد، گفت: «جنگ‌ها تنها زمانی اتفاق می‌افتند که چاره دیگری نباشد و اکنون چاره دیگری نیست. دیگر چیزی کمتر از شدیدترین پاسخ، مفید نیست. ما تمام گزینه‌های دیگر را استفاده کرده‌ایم [و نتیجه نگرفته‌ایم].»

وی افزود: «اکنون زمان تصمیم گرفتن است. موضع من روشن است. باید ضربه‌ای سنگین به حماس بزنیم. این تنها راه برای بازگرداندن وضع به گذشته است تا خشونت را به صفر، یا نزدیک به صفر یا به سطحی که ۲۹ مارس (۹ فروردین) برسانیم.»

اهالی غزه از ابتدای فروردین امسال در اعتراض به ادامه محاصره کامل این منطقه توسط رژیم صهیونیستی، سلسله اعتراضاتی را آغاز کرده‌اند که به معضلی بزرگ برای صهیونیست‌ها بدل شده است. فلسطینی‌ها در جریان این اعتراضات، هر جمعه در نزدیکی فنس‌های امنیتی حائل میان نوار غزه و اراضی اشغالی تجمع کرده  اند و علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند. صهیونیست‌ها در واکنش به این اعتراضات تاکنون صدها فلسطینی را به شهادت رسانده و چند هزار نفر را زخمی کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها