دیده‌بان حقوق بشر: امارات یک دیکتاتوری است که به قانون احترام نمی‌گذارد

دیده‌بان حقوق بشر: امارات یک دیکتاتوری است که به قانون احترام نمی‌گذارد
دوشنبه 30 مهر 1397 - 17:07

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به سرکوب آزادی بیان و بازداشت منتقدان و معارضان سیاست‌های امارات، تأکید کرد که امارات یک حکومت دیکتاتوری است که به قانون احترام نمی‌گذارد.

العالم - آسیا

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات وقت و پول‌های زیادی را برای نشان دادن خود به عنوان یک کشور پیشرفته و مترقی صرف کرده است اما در حقیقت امارات یک دیکتاتوری است که به قانون احترام نمی‌گذارد.

در این بیانیه به افزایش اقدامات سرکوبگرانه امارات از سال ۲۰۱۱ اشاره شده و آمده است که مسئولان امارات به نقض آزادی بیان، بازداشت منتقدان و معارضان سیاسی، فعالان حقوقی و اساتید دانشگاه ادامه می‌دهند.

 دیده‌بان حقوق بشر این بیانیه را در انتقاد از بازداشت یک استاد دانشگاه بریتانیایی بدون طرح هیچ گونه اتهامی علیه او صادر کرد.

این سازمان درباره اینکه آیا «متیو هیج» به صورت عادلانه در امارات محاکمه خواهد شد، ابراز تردید کرده است.

نیروهای اماراتی «متیو هیج» (۳۱ ساله) دانشجوی دکتری دانشگاه دورهام انگلستان را از چند ماه پیش بازداشت کرده و او را به جاسوسی متهم کرده‌اند.

«مایکل بیج» معاون مدیر اجرایی بخش غرب آسیا در دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که «امارات وقت و پول‌های زیادی را صرف می‌کند تا خود را کشوری پیشرفته و اهل تسامح نشان دهد اما وضعیت «هیج» چهره حکومت دیکتاتوری را نشان می‌دهد که به قانون اساسی احترام نمی‌گذارد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها