پوتین فرمان اعمال تحریم‌های متقابل علیه اوکراین را امضا کرد

پوتین فرمان اعمال تحریم‌های متقابل علیه اوکراین را امضا کرد
دوشنبه 30 مهر 1397 - 17:19

کاخ کرملین خبر داد، رئیس‌جمهور روسیه فرمان اعمال تحریم‌های متقابل علیه اوکراین را امضا کرده است.

العالم - اروپا

کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرده که بر اساس آن مسکو می‌تواند تحریم‌های متقابل علیه اوکراین وضع کند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای که در وبسایت اینترنتی خود منتشر کرد، نوشت، این فرمان، «در پاسخ به اقدامات خصمانه اوکراین» در ارتباط با اعمال تحریم‌هایی علیه شهروندان و نهادهای حقوقی روسیه و نیز «به منظور حفظ منافع ملی روسیه» صادر شده است.

بنا بر اعلام کاخ کرملین، دولت روسیه بر اساس این فرمان، قرار است «فهرست افراد و نهادهای حقوقی را در رابطه با اعمال اقدامات اقتصادی خاص بررسی کرده و اقدامات اقتصادی ویژه‌ای که قابل اعمال بر افراد حقیقی و نهادهای حقوقی اوکراین باشد را معرفی کند».

به گزارش فارس؛ اوکراین از ماه فوریه سال 2014 میلادی همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در شرق این کشور، تحریم‌هایی را علیه یک هزار و 228 تبعه روس و 468 نهاد حقوقی روس وضع کرده است. این تحریم‌ها شامل مقامات، سیاستمداران، سران اقتصادی و روزنامه نگاران روس می‌شود.

دولت اوکراین علاوه بر این، چندین رسانه و شبکه تلویزیونی روسیه را نیز از فعالیت در این کشور منع کرده است.

همزمان با آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین، کی‌یف به همراه حامیان غربی خود اتهاماتی را علیه مسکو در خصوص مداخله در این ناآرامی‌ها مطرح کرده است. از همین رو غرب تا کنون چندین دور تحریم‌های شدید علیه روسیه به همین بهانه وضع کرده و این در شرایطی است که مسکو تمام این اتهامات را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها