لزوم ايستادگي در برابر نقض آزادي بيان و اندیشه

لزوم ايستادگي در برابر نقض آزادي بيان و اندیشه
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 16:57

العالم-شماري از شخصيتهاي سياسي و اطلاع رساني عرب با محكوم كردن توقف پخش برنامه هاي العالم از ماهواره هاتبرد،خواستار موضعگيري قاطع سازمانهاي بين المللي در برابر نقض آشكار آزادي بيان و انديشه شدند.

"اياد عبيد" مدير دانشكده اطلاع رساني لبنان، روز پنجشنبه به شبکه العالم،گفت: اين اقدام بخشي از برنامه محاصره برای خاموش كردن صداي ایران در منطقه و جهان است؛ لذا سازمان همكاري اسلامي و جنبش غیر متعهدها بايد آن را به طور قاطع محكوم و مدافعان حقوق بشر هم باید در سازمان ملل در اين زمينه اقدام کنند.

"خليل الحناشي" روزنامه نگار تونسي، بیان کرد : العالم با انتشار واقعيت درباره سوريه و بحرين وارد منازل همه مردم  كشورهاي عربي شده است. 

"خضر بن خلاف" از رهبران حركت عدالت و توسعه الجزاير نیز به خبرنگار العالم،گفت: چنين رفتاري عليه العالم عجيب نيست چون علی رغم ادعاي غرب درباره آزادي مطبوعات، اطلاع رساني و دمكراسي مي خواهند صداي اين شبكه و ساير شبكه هاي آزادي خواه به جهانيان نرسد.

 "ابراهيم عوض" ناظر پايگاه اينترنتي الحوار لبنان نیز به العالم،اظهار کرد : دمكراسي نه به معناي ساكت كردن افراد بلكه به معناي شنيدن نظر ديگران است؛ لذا اين اقدام جنايت است از اين رو اگر عدالتي در كار بود، اتحاديه اروپا بايد محاكمه مي شد.

17-20:47

پربیننده ترین خبرها