درخواست مردم تونس:

عادي سازي روابط با اسرائيل، جرم تلقی شود

عادي سازي روابط با اسرائيل، جرم تلقی شود
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 17:25

العالم، تونس - جمعيت هاي تونسي بر ضرورت پايبندي به ماده 27 قانون اساسي گذشته اين کشور درباره جرم بودن عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي، تاكيد كردند.

اعضای این جمعیت ها امروز با برپایی هم اندیشی "بررسي خطر عادي سازي روابط با رژیم صهیونیستی " بر مخالفت مردم تونس با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرده و خواستار احترام به رای مردم شدند.

" مراد العمداني" عضو شوراي ملي موسسان در گفت وگو با خبرنگار شبكه العالم،گفت: كميته حقوق و آزادي ها، قانون جرم شمردن عادي سازي روابط با رژیم صهیونیستی را با اكثريت اعضاي كميته به تصويب رساند؛ در حالي كه كميته هاي ديگر با درج صريح جرم دانستن عادي سازي روابط در متن قانون اساسي مخالفت كرده بودند.

کمیسیون «حقوق و آزادی‌ها» در مجلس مؤسسان تونس یکی از کمیته‌های شش گانه‌ای است که برای تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید کار می‌کند با اکثریت آرای اعضای خود، جرم شناختن عادی‌سازی روابط با اسرائیل در قانون اساسی این کشور را تایید کرد؛ اما زمانی که این کمیسیون لوایح قوانین را به هیئت «تدوین و هماهنگی مفاد قانون اساسی» ارائه داد این هیئت لایحه مربوط به جرم شناختن عادی سازی روابط را به کمیسیون «مقدماتی مسئول تهیه اصول کلی قانون اساسی» واگذار کرد.

" محمد رياض الزحافي" عضو جمعيت انصار فلسطين به شبكه العالم خاطرنشان کرد: شيوه هاي مختلفي در عادي سازي روابط با رژيم صهیونیستی وجود دارد كه برخي فرهنگي و برخي اقتصادي است، ما از فعالان بخش هاي هنري و اقتصادي مي خواهيم رژيم اشغالگررا به طور كلي تحريم كنند.

" احمد الكحلوي " عضو انجمن ملي پشتيباني از مقاومت و مبارزه با عادي سازي روابط با رژیم صهیونیستی  در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: ماده 27 قانون اساسي هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را جرم مي شمارد و آن را مستحق مجازات مي داند.

جرم دانستن عادي سازي روابط با رژیم صهیونیستی، خواسته اي مردمي در تونس به شمار مي رود كه احزاب و سازمان هاي متعددي منادي آن هستند و در باره خطر تعامل با رژيم صهيونيستي هشدار می دهند.

مردم تونس در هفته های گذشته و همزمان با فعالیت مجلس موسسان برای تدوین قانون اساسی، بارها در مقابل این مجلس دست به تظاهرات گسترده زده و خواستار گنجانده شدن ماده جرم تلقی شدن روابط با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی شده اند.

 10-11-07

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها