تبعات قتل خاشقچی دامان شریک جنایات عربستان در یمن را گرفت/ سناتور آمریکایی خواستار پی گیری جوخه های ترور امارات شد

تبعات قتل خاشقچی دامان شریک جنایات عربستان در یمن را گرفت/ سناتور آمریکایی خواستار پی گیری جوخه های ترور امارات شد
سه شنبه 1 آبان 1397 - 08:16

پس از فضاحت به بار آمده از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درخصوص قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود در ترکیه، حالا یک سناتور آمریکایی خواستار پی گیری جوخه های ترور امارات علیه رهبران یمنی شده، اماراتی که شریک جنایات عربستان علیه ملت یمن است.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش تارنمای اطلاع رسانی سنای آمریکا، «الیزابت وارن» عضو مجلس سنا در نامه‌ای به وزارت دادگستری این کشور، خواستار بررسی گزارش‌های منتشر شده درخصوص بکارگیری بازنشستگان ارتش آمریکا از سوی امارات برای ترور رهبران سیاسی یمن شد.

این سناتور در نامه خود به تاریخ 19 اکتبر (27 مهر)، مجازات مقام‌هایی را خواستار شده که ممکن است به هر نحو با ترورها در ارتباط یا از آن‌ها مطلع بوده‌ باشند. 

اگر چه تجاوز نظامی و بمباران زنان و کودکان یمن از سوی عربستان سعودی و شریک آن امارات سال هاست ادامه دارد و به کشتار هزاران یمنی، فقر ، گرسنگی، تخریب زیرساخت ها، شیوع بیماری های واگیر دار چون وبا و محاصره ظالمانه اقتصادی این کشور منجر شده، ولی قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی بیش از پیش پرده از جنایات پیدا و پنهان آل سعود برداشت و حالا تبعات آن دامان شریک اماراتی این کشور را نیز گرفته تا جنایات آن در یمن مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

وارن عضو مجلس سنا، در این نامه که روز دوشنبه منتشر شد، با اشاره به قوانین آمریکا نوشت که آنچه احتمالا انجام شده، غیرقانونی و مصداق جرم بوده است.
این سناتور دمکرات همچنین نامه‌ای هم به «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا فرستاده و پرسش‌هایی را در همین ارتباط از او مطرح کرده است.
وارن از پمپئو خواسته است که با انجام تحقیقات، گزارشی از نقش وزارتخانه تحت هدایتش در این ماجرا ارائه دهد.
پیشتر تارنمای خبری بازفید گزارش داده بود که گروهی از بازنشسته‌های ارتش آمریکا با همکاری یک شرکت وابسته به امارات متحده عربی، اقدام به حذف و ترور رقبای سیاسی ابوظبی در شهر عدن در جنوب یمن کرده‌اند.
بر مبنای این گزارش، ائمه جمعه و اعضای ارشد حزب اصلاح در یمن به دست این گروه ترور شده‌اند.
بازفید همچنین ادعا کرده که «محمد دحلان» عضو پیشین جنبش فتح و مشاور کنونی «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی هم در انعقاد قرارداد با آمریکایی‌ها و اجرای آن نقشی کلیدی داشته است.

پربیننده ترین خبرها